Ραδιόφωνο Live Επικοινωνία Χρήσιμα τηλέφωνα
Follow us
  • ΚΕΝΤΡΙΚΗ 2

Τροποποίηση στον Κώδικα Δήμων & Κοινοτήτων (ν.3463/2006 ως ισχύει) επιφέρει Τροπολογία που κατετέθη στη Βουλή την 27η Μαίου.Με το άρθρο 1της Τροπολογίας προστίθεται νέα διάταξη στην παρ.1 του αρ.202 του Κώδικα, σύμφωνα με την οποία“εξαιρετικά για το έτος 2020, με Απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου είναι δυνατή η επιχορήγηση Φορέων και Σωματείων που εδρεύουν στον Δήμο και αναπτύσσουν δράσεις τουριστικής ανάπτυξης και προβολής, εφόσον μετέχει σε αυτά ο οικείος ΟΤΑ με ποσοστό τουλάχιστον 50%.Το συνολικό ποσό της επιχορήγησης στους εν λόγω Φορείς και Σωματεία, δεν μπορεί να υπερβαίνει το 2,5 %των τακτικών εσόδων του Δήμου”.Όπως υπογράφουν οι Υπουργοί, “στην παρούσα οικονομική συγκυρία, και αποκλειστικά για το 2020, η εν λόγω ρύθμιση κρίνεται επιβεβλημένη για λόγους επανεκκίνησηςτης οικονομικής δραστηριότητας στον τομέα του τουρισμού, ο οποίος επλήγη σε μεγάλο βαθμό από τις επιπτώσεις της πανδημίας του κορωνοιού COVID-19”. Το Γενικό Λογιστήριο του Κράτους, στην Έκθεσή του, εντοπίζει ότι επί των προϋπολογισμών των οικείων Ο.Τ.Α. προκαλείται ενδεχόμενη δαπάνη, το ύψος της οποίας εξαρτάται από πραγματικά γεγονότα (αριθμός και ύψος επιχορηγήσεων κλπ).Υπενθυμίζουμε ότι η παρ.1 του αρ.202 του Κώδικα Δήμων (εκεί δηλαδή όπου τώρα προστίθεται η νέα ρύθμιση) αυτή τη στιγμή προβλέπει πως με Απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου είναι δυνατή η παροχή χρηματικών επιχορηγήσεων:(i) σε ΝΠΔΔ, περιλαμβανομένων και των εκκλησιαστικών, καθώς και σε αθλητικούς και πολιτιστικούς συλλόγους, που έχουν την έδρα τους εντός των διοικητικών ορίων του Δήμου,(ii)σε τοπικά παραρτήματα οργανώσεων πανελλήνιας δράσης, που αναπτύσσουν κοινωνική και πολιτιστική δραστηριότητα,(iii) σε συλλόγους μη κερδοσκοπικού χαρακτήρα με πανελλήνια δράση, οι οποίοι έχουν ως σκοπό την παροχή βοήθειας και υποστήριξης κάθε μορφής, σε παιδιά που είναι, ιδίως, θύματα εξάρτησης, κακοποίησης, παραμέλησης, οικονομικής εκμετάλλευσης και παράνομης διακίνησης, ανεξαρτήτως υπηκοότητας. Πρόσθετη προϋπόθεση για την επιχορήγηση αυτή αποτελεί η κατάρτιση σχετικού προγράμματος δράσης του συλλόγου, για τον αντίστοιχο Δήμο και η έγκριση του από την Αποκεντρωμένη Διοίκηση,(iv) σε πρωτοβάθμιες συνδικαλιστικές οργανώσεις εργαζομένων στον οικείο Δήμο για την πραγματοποίηση κοινωνικών και πολιτιστικών εκδηλώσεων, καθώς και(ν) σε ΝΠΔΔ του Δήμου, περιλαμβανομένων και των Σχολικών Επιτροπών, επιπροσθέτως της τακτικής επιχορήγησης που λαμβάνουν.Η παροχή χρηματικών επιχορηγήσεων επιτρέπεται μόνον εφόσον έχει εγγραφεί σχετική πίστωση στον οικείο προϋπολογισμό για τον σκοπό αυτόν. Το συνολικό ποσό των επιχορηγήσεων δεν μπορεί να υπερβαίνει το 1,5% των τακτικών εσόδων του Δήμου.Η διάταξη του προηγούμενου εδαφίου δεν έχει εφαρμογή, αν τα ποσά των χορηγούμενων ενισχύσεων από τους Δήμους προς τους παραπάνω Φορείς προέρχονται από έκτακτες οικονομικές ενισχύσεις που προορίζονται για τους ανωτέρω Φορείς ή αν οι Φορείς που επιχορηγούνται είναι Σχολικές Επιτροπές.Η Τροπολογία έχει κατατεθεί στο Νομοσχέδιο “κύρωση α) της από 13.4.2020 Π.Ν.Π. ΄΄Μέτρα για την αντιμετώπιση των συνεχιζόμενων συνεπειών της πανδημίας του κορωνοϊού COVID-19 και άλλες κατεπείγουσες διατάξεις΄΄ (Α΄ 84) και β) της από 1.5.2020 Π.Ν.Π. ΄΄Περαιτέρω μέτρα για την αντιμετώπιση των συνεχιζόμενων συνεπειών της πανδημίας του κορωνοϊού COVID-19 και την επάνοδο στην κοινωνική και οικονομική κανονικότητα΄΄ (Α΄ 90) και άλλες διατάξεις”.Όπως έχει αναλυτικά παρουσιάσει ο AIRETOS, στο ίδιο Νομοσχέδιο ψηφίζεται σειρά αυτοδιοικητικών διατάξεων (επιπλέον εκείνων που περιλαμβάνονταν στις υπό κύρωση ΠΝΠ),που μπορείτε να θυμηθείτε κατωτέρω:- “Κατατέθηκαν 9 διατάξεις για τις Προγραμματικές Συμβάσεις της Αυτοδιοίκησης”  - “Νομοσχέδιο για επιχορήγηση Δημοτικών Επιχειρήσεων από τους Δήμους” - “Πρόγραμμα ‘Τρίτσης’: Με Ν/Σ αλλάζουν οι Επιτροπές Αξιολόγησης και Παρακολούθησης”  - “Δημοτικοί Υπάλληλοι: Τι αλλάζει στις αποσπάσεις λόγω συνυπηρέτησης” - “Κρίσεις Προϊσταμένων: Μεταβάλλεται η μοριοδότηση όσων άσκησαν καθήκοντα ευθύνης” https://www.airetos.gr/dimoi-tropologia-gia-na-epixorigoyn-foreis-toyristikis-anaptyksis.aspx?fbclid=IwAR3tUSt2AWTHxwL1pE3DKTiMx4Cz9CO9XSLPtgYqeCKxX13RxbymJucm1XQ

  • 31 Μαΐου 2020
  • 0 Σχόλια

  • ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

ΚΤΕΟ ετησίως αντί για κάθε δύο χρόνια, που ισχύει σήμερα διερευνούν τα υπουργεία Μεταφορών και Περιβάλλοντος για μέρος του στόλου οχημάτων της χώρας. Στο στόχαστρο αυτής της σκέψης είναι τα οχήματα που η ηλικία τους ξεπερνά τα 10 έτη, ως ένα αντικίνητρο κατοχής τους, αλλά και ως ένα μέτρο ενίσχυσης της απόκτησης νέων μη ρυπογόνων και φιλικότερων προς το περιβάλλον οχημάτων. Πιο συγκεκριμένα, οι προτάσεις που έχουν πέσει στο τραπέζι είναι δύο. Η πρώτη αφορά οχήματα άνω των 15 ετών (δηλαδή με πρώτη άδεια κυκλοφορίας πριν το 2005) και η δεύτερη οχήματα που έχουν συμπληρώσει δέκα έτη (δηλαδή με πρώτη άδεια κυκλοφορίας πριν το 2010).Κίνητρα για την απόκτηση ηλεκτρικών οχημάτων Την ίδια ώρα στο υπό διαμόρφωση νομοσχέδιο εξετάζονται κίνητρα για όσους σκέφτονται την απόκτηση ενός ηλεκτρικού οχήματος. Οι σκέψεις για επιδότηση στην Ελλάδα φτάνει τις 5.000 ευρώ ενώ για τους επαγγελματίας το μπορεί να είναι και διπλάσιο. Το σχέδιο που έχουν επεξεργαστεί προβλέπει 1.500 πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων φέτος, δηλαδή 2% της αγοράς και 3.500 μονάδες το 2021 με τις προβλέψεις να αυξάνονται χρονιά με τη χρονιά. Περιβαλλοντικό τέλος Επίσης, στο νομοσχέδιο για τα κίνητρα που αφορούν την απόκτηση ηλεκτροκίνητων αυτοκινήτων, περιλαμβάνεται διάταξη για επιβολή περιβαλλοντικού Τέλους έως και 4.000 ευρώ, στα εισαγόμενα μεταχειρισμένα, ενώ παράλληλα θα απαγορεύεται η εισαγωγή πολύ παλαιών οχημάτων. Ειδικότερα, στα οχήματα που πληρούν την οδηγία ρύπων Euro5 το υπουργείο Περιβάλλοντος εξετάζει να επιβάλλει Περιβαλλοντικό Τέλος ύψους 2.000 ευρώ. Αντίστοιχα στα οχήματα που πληρούν την οδηγία ρύπων Euro4 το αντίστοιχο Περιβαλλοντικό Τέλος αυξάνεται στις 4.000 ευρώ. Όσον αφορά στα οχήματα που πληρούν την οδηγία ρύπων Euro3, Euro2, Euro1 ή Euro 0 το υπουργείο Περιβάλλοντος εξετάζει να μην επιτρέπει την εισαγωγή τους.news247.gr

  • 31 Μαΐου 2020
  • 0 Σχόλια

  • ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

Σύμφωνα με τη νέα έκδοση «Περιβάλλον και Υγεία» του Εθνικού Κέντρου Περιβάλλοντος και Αειφόρου Ανάπτυξης (ΕΚΠΑΑ), περισσότεροι από 8.500 θάνατοι θα μπορούσαν να προληφθούν ετησίως στη χώρα μας, εάν μειώνονταν οι συγκεντρώσεις ατμοσφαιρικής ρύπανσης, αλλά και οι συνέπειες της κλιματικής αλλαγής. Όπως υπογραμμίζουν οι επικεφαλής των ερευνών, στο ΑΠΕ-ΜΠΕ, «η προστασία της δημόσιας υγείας συντελείται και μέσω της προστασίας του περιβάλλοντος».Η έκδοση στηρίχθηκε στις έρευνες «Επιδράσεις στην υγεία από την ατμοσφαιρική ρύπανση στην Ελλάδα» της Ιατρικής Σχολής του ΕΚΠΑ, με επικεφαλής την καθηγήτρια Ε.Κ. Κατσουγιάννη, και «Κλιματική Αλλαγή και Υγεία» του Ινστιτούτου Ερευνών Περιβάλλοντος του Εθνικού Αστεροσκοπείου Αθηνών, με επικεφαλής τον καθηγητή Ν. Μιχαλόπουλο και δίνεται στη δημοσιότητα εν όψει της Παγκόσμιας Ημέρας Περιβάλλοντος (05/06), αναδεικνύοντας με επιστημονικά τεκμηριωμένο τρόπο αφενός τη σύνδεση της κατάστασης του περιβάλλοντος με την υγεία των πολιτών και αφετέρου την ανάγκη λήψης άμεσων μέτρων.Ειδικότερα, σύμφωνα με τις έρευνες και με βάση τα συνιστώμενα από τον Παγκόσμιο Οργανισμό Υγείας (ΠΟΥ) επίπεδα, 6.487 θάνατοι μπορούν να αποδοθούν στην έκθεση μικροσωματιδίων (ΡΜ2.5) ετησίως στα αστικά και ημιαστικά κέντρα, με τα μεγαλύτερα ποσοστά καταγραφής να αφορούν στους πληθυσμούς της Αθήνας (58%) και της Θεσσαλονίκης (13%) και 2.115 θάνατοι στις αγροτικές περιοχές, όπου η συγκέντρωση πληθυσμού είναι μεν μικρότερη σε σχέση με τα αστικά κέντρα, η μέση ηλικία τους όμως είναι μεγαλύτερη, δηλαδή υπάρχουν περισσότεροι ηλικιωμένοι άνθρωποι, που είναι πιο ευάλωτοι στις επιπτώσεις της ατμοσφαιρικής ρύπανσης. Ειδικά στο κέντρο της Αθήνας, οι μακροχρόνιες επιπτώσεις του διοξειδίου του αζώτου (ΝΟ2) αντιστοιχούν σε 160 θανάτους.«Όπως φαίνεται από την έρευνα, η ατμοσφαιρική ρύπανση προκαλεί πολύ περισσότερους θανάτους ακόμα και από πανδημίες όπως αυτή του Covid-19», δηλώνει στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο διευθυντής του ΕΚΠΑΑ, Πέτρος Βαρελίδης.Όπως επισημαίνει, «κατά τη διάρκεια της λήψης των περιοριστικών μέτρων διαπιστώθηκε μείωση κατά 1/3 της ατμοσφαιρικής ρύπανσης, γεγονός που σίγουρα έχει μία θετική επίδραση στην ανθρώπινη υγεία», προσθέτοντας ότι «σημασία έχει να δούμε στο τέλος του έτους ποιά είναι η μέση τιμή της ετήσιας ρύπανσης».Όπως έκανε γνωστό ο κ. Βαρελίδης, το ΕΚΠΑΑ βρίσκεται σε φάση ανάθεσης μελέτης για τη διεξοδική έρευνα όσον αφορά τα επίπεδα της μείωσης στην ατμοσφαιρική ρύπανση κατά τη διάρκεια των μέτρων που ελήφθησαν εξαιτίας της πανδημίας.Η καθηγήτρια βιοστατιστικής και επιδημιολογίας του ΕΚΠΑ, Κλέα Κατσουγιάννη δηλώνεις το ΑΠΕ-ΜΠΕ: Για τα αποτελέσματα της έρευνας, «εκτιμήθηκε ο αποδοτέος αριθμός θανάτων και εισαγωγών επειγόντων περιστατικών στην βραχυχρόνια και μακροχρόνια έκθεση στα αιωρούμενα ατμοσφαιρικά σωματίδια και σε αέριους ρύπους για τα αστικά κέντρα και κατά περιφέρεια και αστικότητα».Όπως αναφέρει η καθηγήτρια, «το κύριο πρόβλημα ρύπανσης είναι οι υψηλές συγκεντρώσεις σωματιδίων, ενώ το διοξείδιο του αζώτου και το όζον είναι σχετικά υψηλά και ενδεχομένως να αποτελέσουν αυξανόμενο πρόβλημα το μέλλον» και προσθέτει:«Οι κάτοικοι των μεγάλων αστικών κέντρων θα οφεληθούν σημαντικά αν οι συγκεντρώσεις των ρύπων μειωθούν στα επίπεδα που συνιστώνται από την Παγκόσμια Οργάνωση Υγείας».Όσον αφορά τα ενδεχόμενα οφέλη από τα μέτρα μείωσης της κυκλοφορίας κατά τη διάρκεια της πανδημίας, η κ. Κατσούγιαννη εκφράζει τη βεβαιότητα ότι «θα έχουν προληφθεί ορισμένοι θάνατοι και άλλα προβλήματα υγείας από την μείωση τουλάχιστον της βραχυχρόνιας έκθεσης».Ωστόσο, σχετικά με την επίδραση της έκθεσης στην εξέλιξη του COVID-19, επισημαίνει ότι «είναι πιθανό ότι μακροχρονίως εκτεθειμένα στη ρύπανση άτομα γίνονται πιο ευάλωτα, λόγω της μεγαλύτερης πιθανότητας εμφάνισης χρόνιων αναπνευστικών νοημάτων, στις συνέπειες του κορονοϊού».Αν και «η πλήρης αποτίμηση τους θα γίνει όταν θα είναι όλα τα απαραίτητα δεδομένα διαθέσιμα, σίγουρα πάντως οι παρεμβάσεις για την επιδημία θα οδηγήσουν σε συμπεράσματα σχετικά με τα πιθανά οφέλη από την μείωση της έκθεσης στους επικίνδυνους ρύπους», τονίζει η καθηγήτρια του ΕΚΠΑ.Οι συνέπειες της κλιματικής αλλαγήςΩς προς την επίδραση της κλιματικής αλλαγής στην υγεία των πολιτών τα αποτελέσματα της έρευνας προβλέπουν σύμφωνα με τις πλέον μετριοπαθείς προβλέψεις, ότι ο αριθμός ημερών με ισχυρή θερμική επιβάρυνση για τον πληθυσμό της Αθήνας αναμένεται να αυξηθεί κατά 50% στο εγγύς μέλλον (2021-2050), με περαιτέρω αύξηση μέχρι τα τέλη του 21ου αιώνα, σε σύγκριση με την περίοδο αναφοράς 1961-1990.Μάλιστα, το δυσμενέστερο κλιματικό σενάριο προβλέπει ότι ο αριθμός των ωρών με μεγάλη δυσφορία στην περιοχή της Αθήνας πρόκειται να αυξηθεί σε ποσοστό που υπερβαίνει το 150% στο απώτερο μέλλον (2071-2100), σε σχέση με την τελευταία 30ετία του 20ου αιώνα (1971-2000).Όπως αναφέρει στο ΑΠΕ – ΜΠΕ ο καθηγητής περιβαλλοντικής Χημείας του Πανεπιστημίου Κρήτης Νίκος Μιχαλόπουλος, «τα αποτελέσματα της μεγάλης πλειοψηφίας των κλιματικών μοντέλων, συμφωνούν στο ότι η Νότια Ευρώπη αναμένεται να είναι από τις περιοχές του πλανήτη που θα πληγούν ιδιαίτερα από τα ισχυρά κύματα ζέστης, ενώ διαπιστώνεται και ισχυρή τάση για άνοδο της ξηρασίας στην ευρύτερη περιοχή της Μεσογείου. Κατά συνέπεια και η Ελλάδα είναι από τις χώρες οι οποίες θα πρέπει να βρίσκονται σε επιφυλακή για την αντιμετώπιση πιθανών ακραίων περιστάσεων που μπορεί να πλήξουν καίρια την υγεία των πολιτών αλλά και τομείς της οικονομικής δραστηριότητας».Σύμφωνα με τον κ. Μιχαλόπουλο, που είναι επίσης διευθυντής του Ινστιτούτου Ερευνών, Περιβάλλοντος και Βιώσιμης Ανάπτυξης του Αστεροσκοπείου, «στην έκθεση του ΕΚΠΑΑ, περιγράφονται αναλυτικά οι πιθανοί κίνδυνοι για την υγεία του πληθυσμού της χώρας, τους οποίους μπορεί να επιφέρει η αναμενόμενη κλιματική αλλαγή, λόγω θερμικής καταπόνησης και λόγω της πιθανής μετάδοσης ασθενειών μέσω κουνουπιών φορέων».Όπως εξηγεί ο καθηγητής, «αυτή η επιλογή έγινε καθώς οι πιθανές άμεσες επιπτώσεις στην υγεία που μπορεί να προκύψουν λόγω των επιδράσεων της κλιματικής αλλαγής στους δύο αυτούς τομείς, μπορεί να είναι εξαιρετικά σοβαρές και γενικευμένες σε μεγάλα τμήματα του ελληνικού πληθυσμού».Ποια είναι τα μέτρα που απαιτούνται για τον περιορισμό του φαινομένου; Σύμφωνα με τον κ. Βαρελίδη, «η προώθηση της ηλεκτροκίνησης και της βιώσιμης κινητικότητας είναι ένα πάρα πολύ σημαντικό μέτρο για την αντιμετώπιση του φαινομένου της ρύπανσης. Το Εθνικό Σχέδιο για την Ενέργεια και το Κλίμα προβλέπει επίσης πολύ σημαντικά μέτρα για τη μείωση των εκπομπών CO2, καθώς επίσης και η προώθηση του βιοαερίου για την αξιοποίηση των αποβλήτων, η ενίσχυση των ΑΠΕ, η αναβάθμιση του κτηριακού αποθέματος της χώρας, αλλά και ο καθορισμός τομεακών πολιτικών προσαρμογής στην κλιματική αλλαγή (π.χ. γεωργία τουρισμός κλπ), για τις οποίες απαιτούνται εθνικά μέτρα».Σχολιάζοντας την επικείμενη μετεξέλιξη του ΕΚΠΑΑ σε Οργανισμού Φυσικού Περιβάλλοντος και Κλιματικής αλλαγής, με βάση τις προβλέψεις του νέου περιβαλλοντικού νόμου, ο κ. Βαρελίδης, τη χαρακτήρισε ως ένα πολύ σημαντικό βήμα για την ενίσχυση τoυ ρόλου και του κύρους του.Τέλος, όπως επισημαίνει στον πρόλογο της έκδοσης η απερχόμενη πρόεδρος του ΔΣ ΕΚΠΑΑ, Ζωή Βροντίση, «οι μέχρι τώρα ρυθμίσεις περιβαλλοντικής προστασίας αντιμετωπίζουν το περιβάλλον και τη φύση ως εμπόδιο ευημερίας. Αντίθετα η έκδοση αυτή τονίζει ότι η λήψη ουσιαστικών μέτρων περιβαλλοντικής προστασίας είναι μέρος της λύσης».cnn.gr

  • 31 Μαΐου 2020
  • 0 Σχόλια

ΕΞΟΔΟΣ