Ραδιόφωνο Live Επικοινωνία Χρήσιμα τηλέφωνα
Follow us
Σχολίασε την φωτογραφία 0 σχόλια
×

Κ. Χατζηδαυίδ (KΦA - υπεύθυνος ΚΔΑΠ ΜΕΑ Κω): Συμβουλές για το πως μένουμε σπίτι ευχάριστα και δημιουργικά

01/04/2020
141 Εμφανίσεις
0 Σχόλια

Το πρωί της Τρίτης φιλοξενήθηκε στο Ράδιο Πρώτο 91.5 ο καθηγητής φυσικής αγωγής και υπεύθυνος του ΚΔΑΠ ΜΕΑ Δήμου Κω κ. Κώστας Χαζτηδαυίδ. Ο ίδιος μοιράστηκε με τους ακροατές χρήσιμες συμβουλές και μυστικά για το πως μπορούμε να διαχειριστούμε ωφέλιμα τον χρόνο που παραμένουμε σπίτι. Συμβουλές για όλη την οικογένεια. Φυσικά αναφέρθηκε και σε εξειδικευμένες προτάσεις που αφορούν οικογένειες με μέλη ΑΜΕΑ.

Διαβάστε και ακούστε παρακάτω τον κ. Κώστα Χατζηδαυίδ

Αυτές τις δύσκολες μέρες που μένουμε σπίτι το μυαλό μας βασανίζεται με σκέψεις για όλα αυτά που δεν μπορούμε να κάνουμε . Θα μας βοηθήσει πολύ να δούμε τι μπορούμε να κάνουμε.

Ο τρόπος ζωής μας μπορεί να μειώσει τις άμυνες του οργανισμού μας , το ανοσοποιητικό μας ,,και να μας κάνει πιο ευάλωτους στο να νοσήσουμε.

1.Μπορούμε λοιπόν να βάλουμε την κίνηση στη ζωή μας. Η συστηματική άσκηση για 30 λεπτά πέρα από τη βελτίωση του ανοσοποιητικού συστήματος είναι και φυσικό αντικαταθληπτικό.

Ανεβάζει τις ενδορφίνες , αλλά θα μας κρατήσει και μακριά από το να βάλουμε κιλά όσο είμαστε σπίτι .

2.Καθόμαστε όσο λιγότερο γίνεται.Αν βρούμε και δουλειές στο σπίτι που θα μας κρατήσουν σε εγρήγορση ,τόσο το καλύτερο .

3.Περνάμε χρόνο στο πάτωμα . Το σώμα μας στο πάτωμα θα κάνει εκούσιες κινήσεις που δεν τις κάνει όταν έχει βολευτεί σε μια πολυθρόνα .

Επίσης η κίνηση μας στο πάτωμα είναι οικεία σε εμάς από τη νηπιακή ηλικία και μας επαναφέρει ευλυγισία και δύναμη σε μύες που έχουμε ξεχάσει .

4.Δίνουμε βάση στην αναπνοή μας.Η βελτίωση της διαφραγματικής αναπνοής και η μείωση της αγχωτικής αναπνοής από τον θώρακα η οποία φέρνει ένταση και στον αυχένα είναι η πρώτη μας κίνηση .

Κάνουμε ήρεμες αναπνοές για 5-10 λεπτά κάθε μέρα, παρατηρώντας να μην ανεβάζουμε τους ώμους. Γεμίζουν με οξυγόνο οι πνεύμονες μας .

Η καλή αναπνοή θα μας βοηθήσει καις την αντιμετώπιση του στρες και της κατάθλιψης από τον ‘’εγκλεισμό΄΄και τον φόβο της ασθένειας που μας απειλεί αυτές τις ημέρες .

5.Μπορούμε να κοιμόμαστε καλύτερα .

Ο ύπνος μπορεί από μόνος του να βελτιώσει την άμυνα του οργανισμού και είναι στο χέρι μας να τον αξιοποιήσουμε .

Το να κοιμόμαστε επτά ώρες θεωρείται ιδανικό και καλά είναι να είμαστε κοντά στο βιολογικό μας ρολόι ,δηλαδή να κοιμόμαστε νωρίς και να ξυπνάμε νωρίς .

6.Μπορούμε να τρώμε καλύτερα .

Να αυξήσουμε τα φρούτα και τα λαχανικά για αν εξασφαλίσουμε επάρκεια σε βιταμίνη D και αντιοξειδωτικές βιταμίνες .Μια καλή αναλογία είναι 2-3 φρούτα και 2 σαλάτες την ημέρα .Επίσης μπορούμε να συμπεριλάβουμε ξηρούς καρπούς και μαύρη σοκολάτα που μας φτιάχνει και τη διάθεση .

Βιταμίνη D ακόμα μπορούμε να πάρουμε από την ημερήσια έκθεση μας στο ήλιο για 10-15 λεπτά .

Αυξάνουμε ακόμα τις τροφές σε ω3 ,όπως θαλασσινά , ψάρια κά .

Πρέπει να είμαστε ιδιαίτερα προσεκτικοί στο να εκτελέσουμε ασκήσεις που βλέπουμε στο διαδίκτυο .

ΑΣΚΗΣΗ

Για τον αρχάριο προπονητικά πληθυσμό ,μια ήπια αερόβια άσκηση όπως περπάτημα η τρέξιμο 30 λεπτών ,κάτω ή κοντά στο σπίτι μας ή ακόμα και επιτόπιο τρέξιμο μέσα στο σπίτι , 3 φορές την εβδομάδα, με το κατάλληλο ντύσιμο ,για να προστατεύσουμε παράλληλα το ανοσοποιητικό επιφέρει τα απαραίτητα οφέλη στο καρδιαγγειακό και αναπνευστικό σύστημα .

Επίσης τα άτομα με χρόνιο άσθμα , το επισημαίνω γιατί είναι επίκαιρο , θα πρέπει να επιλέξουν το σωστό χρόνο και το κατάλληλο περιβάλλον για άσκηση .Να αποφεύγεται περιβάλλον με αλλεργιογόνους παράγοντες και να αποφεύγουν την άσκηση πολύ πρωί και το βράδυ όπου υπάρχει πολύ υγρασία .Μία καλή ώρα πχ είναι το μεσημέρι για το νησί .

Συνεπώς το περπάτημα 30 λεπτών σε συνδυασμό με κάποιες απλές ασκήσεις όπως περιφορές χεριών , ασκήσεις ενδυνάμωσης κοιλιακών , ραχιαίων , ισορροπίες , ακροστασίες για ενδυνάμωση γαστροκνημίων , αναπνευστικές ασκήσεις , διατάσεις είναι μια χαρά για τον αρχάριο πληθυσμό .

Μπορούμε αν δεν έχουμε τον απαραίτητο εξοπλισμό -όργανα γυμναστικής να χρησιμοποιήσουμε υλικά από το σπίτι. Αντί για βαράκι μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε ένα πλαστικό μπουκάλι , αντί για ράβδο γυμναστικής ένα κοντάρι σκούπας.

Για τους πιο προχωρημένους , μπορούμε να σχεδιάσουμε ένα πρόγραμμα με κυκλική προπόνηση με διάφορα άλματα , καθίσματα ,προβολές με ή χωρίς πρόσθετο βάρος ,

Διάφορες στηρίξεις , ασκήσεις με λάστιχα κά .

Επίσης πολύ διασκεδαστικά είναι παιχνίδια που μπορούμε να παίξουμε σπίτι. Μπορούμε σε ένα μεγάλο τραπέζι και χωρίζοντας το στη μέση να παίξουμε ένα παιχνίδι πινκ πονκ .

Μπορούμε χρησιμοποιώντας άδεια μπουκάλια να παίξουμε όλη η οικογένεια bowling στο σπίτι και να διοργανώσουμε ένα ΄΄ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΚΟ ΤΟΥΡΝΟΥΑ ΒΟWLING΄΄.

Πολύ ευχάριστη δραστηριότητα είναι και ο στόχος με τα βελάκια , δραστηριότητα που απαιτεί και εξασκεί τον οπτικοκινητικό συντονισμό ,όπως και το bowling . Mπορούμε να παίξουμε και το παιχνίδι του ΄΄κρυμμένου θησαυρού ΄΄ στο σπίτι , επίσης μπορεί να συμμετέχει όλη η οικογένεια.

Εκτός από τις δραστηριότητες που αναφέραμε ,μπορούμε να μαγειρέψουμε και να εκτελέσουμε μια πρωτότυπη συνταγή τώρα που έχουμε περισσότερο χρόνο ,και τα παιδιά να έχουν τον ρόλο του βοηθού .

Μένουμε σπίτι και μπορούμε επίσης να διαβάσουμε ένα ωραίο βιβλίο , να παίξουμε επιτραπέζια , να δούμε μια καλή ταινία , να δούμε φωτογραφίες από το παρελθόν και να ονειρευτούμε το μέλλον .

Στα παιδιά με ιδιαιτερότητα υπάρχει ένας μεγαλύτερος βαθμός δυσκολίας στην δημιουργική τους απασχόληση από τους γονείς .

Ειδικά τα παιδιά στο φάσμα του αυτισμού , δυσκολεύονται να εκφράσουν τι τους αρέσει και η κοινωνικότητα τους δεν είναι τόσο ανεπτυγμένη όσο στα υπόλοιπα παιδιά .

Αυτό λοιπόν έχει ως αποτέλεσμα να αποφεύγουν τα παιχνίδια που απαιτούν αλληλεπίδραση , φαντασία και roleplaying .

Mπορούμε να αξιοποιήσουμε την τεχνολογία και να χρησιμοποιήσουμε διαδραστικά παιχνίδια που υπάρχουν στο διαδίκτυο , όπως παιχνίδια σειροθέτησης , ταύτισης , μνήμης κά.

Ακόμα μπορούμε να απασχολήσουμε τα παιδιά με ιδιαιτερότητα και μη , με διαφορα παζλ , ενσφηνώματα με θεματικές ενότητες και επιτραπέζια μνήμης και μίμησης .

Συμβουλή προς τους γονείς .Να συμμετέχουν και οι ίδιοι στο παιχνίδι των παιδιών , παρατηρώντας κάθε φορά τα συναισθήματα τους .

Να διατηρήσουν οι γονείς τις ΄΄ρουτίνες΄΄, το πρόγραμμα δηλαδή των παιδιών στο σπίτι όπως όταν πήγαιναν σχολείο αλλά και να συντηρήσουν οι γονείς με επανάληψεις , τις δεξιότητες που κατέκτησαν τα παιδιά είτε στο γνωστικό τομέα ,είτε στο συναισθηματικό και κινητικό .

Η λέξη ΄΄εγκλεισμός ΄΄ ίσως έχει μια καταναγκαστική και αρνητική έννοια.

΄΄ΜΕΝΟΥΜΕ ΣΠΙΤΙ΄΄ με θετική διάθεση , να ξεπεράσουμε αυτή τη δύσκολη κατάσταση .

΄΄ΜΕΝΟΥΜΕ ΣΠΙΤΙ΄΄ και ίσως είναι μια ευκαιρία , ακολουθώντας όλοι τον σύγχρονο τρόπο ζωής , να χαλαρώσουμε στο σπίτι ,να απολαύσουμε το σπίτι , να αυτοσχεδιάσουμε , να τραγουδήσουμε και να ανταμώσουμε και πάλι υγιείς και με πολύ ενέργεια .

radioproto.gr

Η ανωνυμία είναι το καλύτερο κρησφύγετο δειλίας και χυδαιότητας!
Σχόλια 0

Πρόσθεσε ένα σχόλιο

×

ΕΞΟΔΟΣ