Διαφημίσεις - Top Left

Διαφημίσεις - Top Right

Wednesday, November 21, 2018

Τελευταία νέα

Συνέντευξη στο money-tourism.gr

ΝΙΚΟΣ ΠΟΥΛΙΟΥ : Το κράτος πρέπει να «ξυπνήσει»

Τι λέει για την φετινή σεζόν στην Κω

    • Συνεντεύξεις
    • Αρχική δημοσίευση
      10/13/2018 10:37:38 AM
    • Τελευταία ενημέρωση
      10/13/2018 10:38:34 AM
    • Διαβάστηκε 264 φορές

    Συνέντευξη στο money-tourism.gr

    ΝΙΚΟΣ ΠΟΥΛΙΟΥ : Το κράτος πρέπει να «ξυπνήσει»

    Τι λέει για την φετινή σεζόν στην Κω

    Ο διευθύνων σύμβουλος της ξενοδοχειακής αλυσίδας Divine Hotels, αναλύει στο «Χ&Τ» τα δεδομένα της φετινής τουριστικής χρονιάς για το νησί της Κω, τονίζοντας ότι κυρίαρχο χαρακτηριστικό είναι η επιστροφή της εμπιστοσύνης των τουριστικών πρακτόρων, και κατ’ επέκταση των τουριστών, μετά την τελευταία δύσκολη τριετία, όπου η Κως δοκιμάστηκε από το προσφυγικό θέμα και τον ισχυρό σεισμό. Περιγράφοντας την επιτυχημένη πορεία των Divine Hotels, αφού ξεκαθαρίζει ότι δεν υπάρχει κάποιο μυστικό, επιμένει ότι το ανθρώπινο δυναμικό αποτελεί το σημαντικότερο κεφάλαιο κάθε επιχειρήσης και το κλειδί για την παροχή υψηλών υπηρεσιών. Πως εξελίσσεται η φετινή τουριστική σεζόν στην Κω, τόσο σε επίπεδο αφίξεων, όσο και εσόδων και ποιο κατά τη γνώμη σας είναι το χαρακτηριστικό της; Τα μηνύματα της φετινής τουριστικής σεζόν είναι θετικά. Οι αφίξεις παρουσιάζουν αύξηση συγκριτικά με πέρσι, με κύριους πρωταγωνιστές τους Άγγλους, τους Γερμανούς, τους Σκανδιναβούς και τους Ολλανδούς. Εντούτοις, δεν υπάρχει η αντίστοιχη εξέλιξη στα έσοδα, τα οποία όμως, πρέπει να επισημάνουμε ότι κυμαίνονται σε ικανοποιητικό επίπεδο, με δεδομένο ότι και η Ευρώπη αντιμετωπίζει οικονομικές δυσχέρειες.

    Γενικότερα, κυρίαρχο χαρακτηριστικό της φετινής σεζόν είναι η επιστροφή της εμπιστοσύνης των τουριστικών πρακτόρων, και κατ’ επέκταση των τουριστών, μετά την τελευταία δύσκολη τριετία, όπου η Κως δοκιμάστηκε από το προσφυγικό θέμα και τον ισχυρό σεισμό. Καταλυτικό ρόλο στην επούλωση των πληγών διαδραμάτισαν οι επιχειρηματίες, μαζί με τους κατοίκους και τους τοπικούς συλλόγους, όπου με αλληλέγγυα συνοχή και δραστική αντιμετώπιση των προβλημάτων πέτυχαν να δημιουργήσουν εκ νέου φυσιολογικούς ρυθμούς στην καθημερινότητα του νησιού. Δυστυχώς, όμως, οι προσπάθειες της κοινωνίας δεν βρήκαν συμπαραστάτη στο κράτος, με συνέπεια βασικά ζητήματα, όπως το οδικό δίκτυο και η διαχείριση των σκουπιδιών, να παραμένουν άλυτα. Πόσο φαίνεται να επηρεάζει τον τουρισμό της Κω, αλλά και συνολικά τον ελληνικό τουρισμό η ολική επαναφορά της Τουρκίας, καθώς και η ανάκαμψη προορισμών της Βόρειας Αφρικής, όπως είναι η Αίγυπτος και η Τυνησία; Οι ανταγωνίστριες χώρες υπήρχαν, υπάρχουν και θα υπάρχουν. Το ζήτημα δεν είναι τι κάνουν αυτές, αλλά εμείς πως αξιοποιούμε τα συγκριτικά πλεονεκτήματα της χώρας και τι σχέδιο δράσης έχουμε για τα επόμενα χρόνια. Δεν πρέπει να αποπροσανατολιστούμε από την άνοδο των γειτονικών χωρών, ούτε να παρασυρθούμε σε έναν αδιέξοδο ανταγωνισμό φθηνών τιμών, διότι ελλοχεύει ο κίνδυνος να μην προχωρήσουμε στις απαραίτητες υποδομές και ταυτόχρονα να υποβαθμίσουμε το προϊόν μας.

    Οφείλουμε να αναπτύξουμε ένα ρεαλιστικό πλάνο για την επόμενη δεκαετία, το οποίο κυρίως θα βασιστεί στη στοχευμένη δημιουργία υποδομών, που λείπουν από την Κω και τα υπόλοιπα μέρη της Ελλάδας. Για παράδειγμα, πόσο ελκυστική θα συνεχίσει να είναι η Κως με το υπάρχον οδικό δίκτυο, που ουσιαστικά απαγορεύει τις μετακινήσεις; Για πόσο καιρό ακόμη θα αφήνουμε στην τύχη τους τα μνημεία παγκόσμιας κληρονομιάς που έχουμε; Όταν θα αρχίσουν να μειώνονται οι αφίξεις λόγω της στοιχειώδους έλλειψης υποδομών, σίγουρα δεν θα μας φταίνε η Τουρκία και η Αίγυπτος. Ποιες είναι οι επιπτώσεις, άμεσες και έμμεσες, από την υπερφορολόγηση του τουριστικού-ξενοδοχειακού κλάδου και την εφαρμογή του νέου φόρου διανυκτέρευσης, τόσο στις ξενοδοχειακές επιχειρήσεις, όσο και σε αυτό καθ’ αυτό τον ελληνικό τουρισμό; Η άμεση επίπτωση ενός φόρου είναι στη διαμόρφωση σχέσης ζήτησης – τιμής.  Ο καταναλωτής αντιλαμβάνεται ότι για το ίδιο προϊόν οφείλει να καταβάλλει μεγαλύτερο αντίτιμο, δεδομένο που μπορεί να τον οδηγήσει σε μια εναλλακτική επιλογή. Στη δική μας περίπτωση να προτιμήσει για τόπο διακοπών του την Τουρκία ή την Αίγυπτο. Τα έμμεσα επακόλουθα, που είναι και τα πιο καίρια, συσχετίζονται με τη βιωσιμότητα της ξενοδοχειακής μονάδας και γενικότερα με το σύνολο της οικονομίας, δεδομένου ότι ο τουριστικός – ξενοδοχειακός κλάδος έχει μεγάλη συμβολή, τόσο στο ΑΕΠ της χώρας, όσο και στην απασχόληση.

    Έχει αποδειχθεί πολλές φορές στο παρελθόν ότι η υπερφορολόγηση δεν οδηγεί πάντα στα αναμενόμενα έσοδα, γιατί η καταναλωτική ψυχολογία λειτουργεί αντίστροφα. Σε πολλές περιπτώσεις, ο φόρος διαμονής, αν απορροφηθεί από την ξενοδοχειακή μονάδα, θα μεγιστοποιήσει το ταμειακό άνοιγμά της, με αποτέλεσμα, είτε να υποχρεωθεί σε αναδιάρθρωση του δανεισμού της, είτε σε περιορισμό των επενδύσεών της. Συνεπώς θα συρρικνωθεί ο αναπτυξιακός χαρακτήρας του τουριστικού κλάδου και περαιτέρω της οικονομίας και θα χαθούν θέσεις εργασίας. Κι εδώ η στάση του κράτους είναι καταλυτική. Οφείλει τα χρήματα αυτά να τα διοχετεύσει σε δημόσιες επενδύσεις, μεγιστοποιώντας με αυτό τον τρόπο την πολλαπλασιαστική επίδραση του εσόδου κι όχι να τα κατευθύνει σε δημόσια κατανάλωση ή σε άλλες δαπάνες (π.χ. πληρωμή χρεολυσίων, κ.λπ.). Ποιες είναι οι προβλέψεις σας για την επόμενη χρονιά και σε τι επίπεδα διαμορφώνονται οι τιμές των συμβολαίων για το 2019 που υπογράφονται με τους tour operators;

    Μεσοπρόθεσμα υπάρχει αύξηση των τιμών για την τουριστική σεζόν του 2019, της τάξεως από 2% έως 5%, αναλόγως με τον προορισμό. Μακροπρόθεσμα όμως πρόκειται μια ισοσκέλιση των χαμηλών τιμών της προηγούμενης τριετίας, λόγω του μη σωστού χειρισμού του προσφυγικού θέματος και του ισχυρού σεισμού που είχαμε στην Κω. Οι τουριστικοί πράκτορες, εκμεταλλευόμενοι τις καταστάσεις, άσκησαν πιέσεις πετυχαίνοντας τη διατήρηση χαμηλών τιμών. Τώρα με την ανάκαμψη κατορθώσαμε να ανεβάσουμε τον πήχη, προκειμένου να αντιμετωπίσουμε το χάσμα της τριετίας. Με δεδομένο ότι η «αχίλλειος πτέρνα» του ελληνικού τουρισμού είναι η ακτοπλοΐα, και γενικότερα η πρόσβαση, ποιες είναι οι προτάσεις σας πάνω σ’ αυτό το θέμα; Η θάλασσα αποτελούσε και αποτελεί τον μοχλό ανάπτυξης της ελληνικής οικονομίας. Από τα αρχαία χρόνια είχε αξιολογηθεί και εκτιμηθεί θετικά. Για τον λόγο αυτό υπήρχαν θαλάσσιοι εμπορικοί δρόμοι, λιμάνια περισσότερα από ένα σε κάθε νησί και άνθιση του εμπορίου, των συναλλαγών και ανταλλαγών.

    Σήμερα με τα τόσα μέσα δεν έχουμε πετύχει αυτό που οι αρχαίοι κατέκτησαν, με κόπο, ως προτεραιότητα. Η πρόσβαση στα νησιά παραμένει δυσχερής κι αρκετές φορές χρειάζεται να διασχίσει κανείς πολλά μίλια για να φτάσει στον προορισμό του. Η επιχειρούμενη εφαρμογή του μεταφορικού ισοδύναμου δεν γίνεται σε σωστή βάση, ενώ η διασύνδεση των νησιών με υδροπλάνα καθυστερεί υπερβολικά. Για ακόμη μια φορά η ελληνική διοίκηση με τη γραφειοκρατία της κρατά ως βαρίδιο την επιχειρηματική ανάπτυξη, αφού ενώ ο νόμος για τη διαχείριση των υδροπλάνων έχει κατατεθεί εδώ και δυο χρόνια στη βουλή, ακόμα δεν ψηφίστηκε για να εφαρμοστεί. Ως εκ τούτου, χάνονται χρήματα, θέσεις εργασίας και κυρίως δίνεται ο χρόνος σε ανταγωνίστριες χώρες να βελτιώνονται. Πως καταφέρνετε να διατηρείτε ένα άριστο επίπεδο υπηρεσιών, άρα και ιδιαίτερα κοστοβόρο, ποια είναι η «συνταγή» της επιτυχίας;

    Στις «συνταγές» επιτυχίας δεν υπάρχουν «μυστικά». Υπάρχει μόνο πολλή δουλειά. Καθημερινά δίνουμε ένα κομμάτι της ψυχής μας. Όραμα του ομίλου Divine Hotels είναι ο φιλοξενούμενός μας να μένει πάντα ικανοποιημένος. Και η στρατηγική για αυτό είναι η ποιότητα, η καινοτομία πάντα σε συνδυασμό με τον σεβασμό, την ευγένεια και τη διακριτικότητα.

    Και πώς το πετυχαίνουμε αυτό; Μα φυσικά μέσα από το άρτια εκπαιδευμένο και εξειδικευμένο προσωπικό μας. Όλα πηγάζουν από τους ανθρώπους και καταλήγουν σε αυτούς, το σημαντικότερο κεφάλαιο μιας επιχείρησης. Δίνουμε μεγάλη βαρύτητα στην επιλογή του, αλλά δεν σταματάμε εκεί. Επιδιώκουμε μέσω των εσωτερικών εκπαιδευτικών μας προγραμμάτων τη συνεχή βελτίωση και κινητοποίηση του προσωπικού μας.

    Ποιες είναι οι πιο πρόσφατες επενδυτικές σας κινήσεις και ποια τα επόμενα επενδυτικά και επιχειρηματικά σχέδιά σας; Στη σημερινή πραγματικότητα, που όλα εξελίσσονται με γρήγορους ρυθμούς και η διάχυση της πληροφόρησης γίνεται αστραπιαία ο καταναλωτής είναι πιο σκεπτόμενος και ενήμερος από ποτέ άλλοτε. Με τη χρήση των νέων τεχνολογιών πραγματοποιεί έρευνα αγοράς, μαθαίνει για νέα προϊόντα, συγκρίνει τιμές, παροχές, ποιότητα σε παγκόσμιο επίπεδο. Ο επιχειρηματίας οφείλει να παρακολουθεί τις εξελίξεις και να προσαρμόζεται. Αυτό κάνουμε και εμείς.

    Σήμερα οι επενδυτικές κινήσεις δεν πρέπει να είναι μόνο εξωστρεφείς, αλλά κυρίως εσωστρεφείς. Να σχετίζονται με επένδυση στο ανθρώπινο κεφάλαιο, μια επένδυση που δεν έχει άμεσα αποτελέσματα, αλλά μακροπρόθεσμα δίνει προστιθέμενη αξία στο προϊόν σου. Στον όμιλο Divine Hotels επενδύουμε στις καινοτόμες ιδέες, στον εμπλουτισμό των παρεχόμενων υπηρεσιών και κυρίως στοχεύουμε στην καθημερινή αναβάθμιση της ποιότητας. Η γαστρονομία και η ευεξία βρίσκονται αυτό το διάστημα στο επίκεντρο των προσπαθειών μας, χωρίς να σημαίνει ότι δεν προσβλέπουμε και σε άλλους τομείς ανάπτυξης. Ενδεικτικά θα αναφερθώ στη στρατηγική συνεργασία με την APIVITA, με την οποία εργαζόμαστε για τη σταδιακή αναγέννηση των κήπων του Ιπποκράτη, στον αύλειο χώρο του Patmos Aktis. Μετά από ιστορική έρευνα, εντοπίσαμε και καλλιεργήσαμε τα βότανα που υπήρχαν στο Ασκληπιείο της Κω και χρησιμοποιούνταν ως φαρμακευτικά σκευάσματα από τον Ιπποκράτη.

    Με την κλασική έννοια της επένδυσης εξαγοράσαμε όμορο οικόπεδο στο Patmos Aktis, προκειμένου σε μελλοντικό χρόνο να το αξιοποιήσουμε, σεβόμενοι πάντα το περιβάλλον, τον πολιτισμό και την ιστορία του τόπου. Ποια θα πρέπει να είναι κατά την άποψή σας η «χείρα βοηθείας» της Πολιτείας στους επιχειρηματίες που θέλουν να κάνουν επενδύσεις; Η πολιτεία θα πρέπει να κάνει διαρθρωτικές κινήσεις προκειμένου να βελτιωθεί το κλίμα της αγοράς. Βρισκόμαστε επτά συνεχόμενα χρόνια σε οικονομική κρίση και ο επιχειρηματικός κόσμος έχει δεχθεί πολλές βολές από υπερφορολόγηση, από το τραπεζικό σύστημα και γενικότερα από την ανασφάλεια που επικρατεί.

    Αρχικά θα πρέπει να αλλάξει το φορολογικό σύστημα, να πάψει να είναι εκδικητικό και τιμωρητικό απέναντι στους επιχειρηματίες, ο αναπτυξιακός νόμος να στοχεύσει στην ουσιαστική και εμπεριστατωμένη επενδυτική/επιχειρηματική αξιοποίηση και, τέλος, να υπάρξει ελάφρυνση στις εργοδοτικές/ασφαλιστικές εισφορές. Μόνο αν δοθούν κίνητρα με ουσιαστικές παρεμβάσεις θα μπορέσει να ομαλοποιηθεί και πάλι ο κύκλος της αγοράς. Οι παρεμβάσεις οφείλουν να έχουν ολιστικό χαρακτήρα, προσεγγίζοντας, τόσο το εξωτερικό, όσο και το εσωτερικό περιβάλλον της επιχείρησης, γιατί αλληλοεπιδρούν και αλληλοεπηρεάζονται για το άρτιο αποτέλεσμα. Ποια είναι η άποψή σας για το θέμα της χρηματοδότησης του κλάδου και των σχέσεων με τις τράπεζες;

    Πως πρέπει να αντιμετωπιστεί το θέμα των κόκκινων δανείων;

    Απαιτείται ριζική αλλαγή αντιμετώπισης των καταστάσεων, τόσο από το κράτος, όσο και από τις τράπεζες. Μέχρι σήμερα, κάτω από ασφυκτικές δημοσιοοικονομικές πιέσεις, σύσσωμη η ελληνική κοινωνία «έβαλε πλάτη» για να μην κατατροπωθεί το τραπεζικό σύστημα. Η επιλογή αυτή είχε το τίμημά της. Τώρα, απαιτείται η γρήγορη αποκατάσταση της εμπιστοσύνης προς τις τράπεζες, για να ομαλοποιηθεί η κατάσταση. Η ανεξέλεγκτη δημιουργία μεγάλου ύψους μη εξυπηρετούμενων δανείων πρέπει να αντιμετωπιστεί δυναμικά.

    Απαιτείται οι τράπεζες να προχωρήσουν γρήγορα με δραστικά βήματα στην εξυγίανσή τους και οι εργασίες τους να επικεντρωθούν στην αναπτυξιακή προοπτική και στη χρηματοδότηση της οικονομίας. Για τα κόκκινα δάνεια απαιτείται η αξιοποίηση όλων των διαθέσιμων μέσων και η διαγραφή μέρους των οφειλών, η οποία θα επιβαρύνει τις ίδιες τις τράπεζες. Οι λύσεις που θα δοθούν πρέπει να οδηγούν σε  βιώσιμες  επιλογές και όχι σε πρόσκαιρες καταστάσεις. Φυσικά, συνδεδεμένο με τα δάνεια και τις τράπεζες είναι και το δικαστικό σύστημα. Όσες υποθέσεις διακανονισμού έχουν φτάσει στην πόρτα των δικαστηρίων βαλτώνουν σε λήθαργο, αφού το σύστημα είναι έτσι, που εξαιτίας της γραφειοκρατίας απαιτείται μεγάλο χρονικό διάστημα για την αμετάκλητη απόφαση. Οι τράπεζες οφείλουν να επισπεύσουν την επίλυση των δοσοληψιών με τους επιχειρηματίες μέσα στους κόλπους τους, για την αποκατάσταση της εμπιστοσύνης και την ομαλή λειτουργία της αγοράς.

    Follow us: @money_tourism on Twitter | xrimatourismos on Facebook - Πηγήhttps://money-tourism.gr/nikos-poylioy-to-kratos-prepei-na-xypnisei/ | ΧΡΗΜΑ & ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ money-tourism.gr

     
    0 σχόλια
    Το όνομα και το σχόλιό σας θα δημοσιευθούν εφόσον ελεγχθούν από την συντακιτκή ομάδα.
    Τα σχόλια θα πρέπει να τηρούν τους όρους και τις προύποθέσεις της ιστοσείδας

    Άρθρα και σχόλια του Γιάννη Ιωαννίδη

    Περισσότερα άρθρα

    Δημοσκόπηση

    Πόσο ικανοποιημένοι είστε από το νέο τεχνικό πρόγραμμα του Δήμου για το 2019;

    Εξώφυλλο Εφημερίδας

    2547

    PAPARAZZI

    • ΜΕ ΤΟ ΦΑΚΟ ΤΟΥ PAPARAZZI (17/11/18)

      ΜΕ ΤΟ ΦΑΚΟ ΤΟΥ PAPARAZZI (17/11/18)

    Γρήγορη αναζήτηση

    ΑΤΖΕΝΤΑ

      Διαφημίσεις - Right

      Widget Πρωτοσέλιδα Εφημερίδων

      Πρόγραμμα Τηλεόρασης

      Διαφημίσεις - Right 2

      ΧΡΗΜΑΤΙΣΤΗΡΙΟ

        Υπηρεσίες

        zwdia