Διαφημίσεις - Top Left

Διαφημίσεις - Top Right

Wednesday, November 21, 2018

Τελευταία νέα

    • Συνεντεύξεις
    • Αρχική δημοσίευση
      10/16/2018 1:32:29 PM
    • Τελευταία ενημέρωση
      10/16/2018 1:33:13 PM
    • Διαβάστηκε 263 φορές
    Από τους «πρωτεργάτες» και, παράλληλα, βασικός «τροφοδότης» του τουρισμού στην Κω, ο Κωνσταντίνος Κυπριώτης, πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του ομώνυμου ξενοδοχειακού ομίλου, είναι από τους πλέον «ειδικούς» να μιλήσει για τη φετινή τουριστική περίοδο στην Κω, αλλά και για τις παθογένειες του ελληνικού τουρισμού.

    Σκιαγραφώντας, λοιπόν, τη φετινή τουριστική σεζόν στο όμορφο νησί του Ιπποκράτη, ο κ. Κυπριώτης λέει ότι χαρακτηριστικό της είναι το πολύ υψηλό ποσοστό πληρότητας. Σύμφωνα με τον ίδιο, η επαναφορά της Τουρκίας, καθώς και η ανάκαμψη προορισμών της Βόρειας Αφρικής, όπως είναι η Αίγυπτος και η Τυνησία, στον τουριστικό «στίβο», δεν φαίνεται να έχουν επηρεάσει ιδιαίτερα τον τουρισμό στο νησί της Κω, προτρέπει, ωστόσο, να υπάρξει μια πιο μακροπρόθεσμη προσέγγιση του θέματος. Η συνέντευξη Πως εξελίσσεται η φετινή τουριστική σεζόν στην Κω, τόσο σε επίπεδο αφίξεων, όσο και εσόδων και ποιο κατά τη γνώμη σας είναι το χαρακτηριστικό της; Η φετινή σεζόν εξελίσσεται χωρίς ιδιαίτερα ζητήματα και χωρίς να υπάρχει μεγάλη απόκλιση από τις προβλέψεις που προηγήθηκαν.

    Οι κρατήσεις είναι αυξημένες σε σχέση με την περασμένη σεζόν και γενικά η κατάσταση είναι καλύτερη, τόσο σε επίπεδο διανυκτερεύσεων, όσο και σε επίπεδο εσόδων. Το χαρακτηριστικό της φετινής τουριστικής περιόδου για την Κω είναι το πολύ υψηλό ποσοστό πληρότητας, το οποίο καταγράφεται, αλλά και η πρόκληση της ικανοποίησης των πελατών έτσι ώστε να μετατραπούν σε επαναλαμβανόμενους, με σκοπό τη διεύρυνση της πελατειακής βάσης του νησιού. Αυτό σταδιακά θα αποτελέσει το μεγαλύτερο κεφάλαιο για την Κω και το συγκριτικό πλεονέκτημα του τόπου. Πόσο φαίνεται να επηρεάζει τον τουρισμό της Κω, αλλά και συνολικά τον ελληνικό τουρισμό η ολική επαναφορά της Τουρκίας, καθώς και η ανάκαμψη προορισμών της Βόρειας Αφρικής, όπως είναι η Αίγυπτος και η Τυνησία; Όσον αφορά τον τουρισμό της Κω, φέτος δεν φαίνεται να έχει επηρεαστεί ιδιαίτερα. Θα πρέπει να δούμε τα αποτελέσματα μακροπρόθεσμα και σε ένα πιο ευρύτερο πλαίσιο. Ο ισχυρός ανταγωνισμός στην παγκόσμια τουριστική αγορά είναι ένα βασικό χαρακτηριστικό του τουριστικού προϊόντος. Δεν είναι κάτι νέο ή κάτι που θα πρέπει να μας φοβίζει. Οι τάσεις μόνο την τελευταία εξαετία έχουν αλλάξει πάνω από πέντε φορές, επηρεάζοντας είτε σε τοπικό, είτε σε εθνικό επίπεδο.

    Το πιο σημαντικό είναι η δουλειά που πρέπει να γίνει σε κάθε επίπεδο, με σκοπό να λυθούν προβλήματα και τόσο η χώρα, όσο και το νησί να διατηρήσουν τη θέση που κατέχουν σήμερα στην παγκόσμια τουριστική αγορά.

    Αν όλα τα συμβαλλόμενα μέρη του κλάδου (κράτος, φορείς, επιχειρήσεις) λειτουργήσουν όπως πρέπει, τότε μόνο θετικά πράγματα μπορούν να προκύψουν από τον ανταγωνισμό με τους γείτονες και με την εγγύς αγορά.

    Ποιες είναι οι επιπτώσεις, άμεσες και έμμεσες, από την υπερφορολόγηση του τουριστικού-ξενοδοχειακού κλάδου και την εφαρμογή του νέου φόρου διανυκτέρευσης, τόσο στις ξενοδοχειακές επιχειρήσεις, όσο και σε αυτό καθ’ αυτό τον ελληνικό τουρισμό;

    Η υπερφορολόγηση γενικά αποτελεί τροχοπέδη ανάπτυξης για όλη την ελληνική οικονομία. Είτε μιλάμε για φορολογία προσώπων, είτε επιχειρήσεων, η πολύ υψηλή φορολογία πλήττει το διαθέσιμο εισόδημα, που στη συνέχεια λείπει από την αγορά. Είναι σαφές, λοιπόν, ότι αποτελεί μια από τις βασικές αιτίες για την τεράστια ύφεση που επικρατεί στον εσωτερικό τουρισμό, κυρίως γιατί έχει πλήξει τα μεσαία εισοδήματα και τους ελεύθερους επαγγελματίες, που αποτελούσαν τη βάση των Ελλήνων τουριστών, την περασμένη δεκαετία. Αντίστοιχα, οι επιχειρήσεις που υπερφορολογούνται δεν έχουν τη δυνατότητα να προβούν σε επενδύσεις, που να αφορούν τόσο την αναβάθμιση των υπηρεσιών τους, όσο και τον ουσιαστικό εκσυγχρονισμό τους, με μεγαλύτερη εφαρμογή νέων τεχνολογιών. Αποτέλεσμα αυτού είναι ο ελληνικός τουρισμός να παραμένει στάσιμος σε κάθε επίπεδο και να μη μπορεί να ανταποκριθεί στις σύγχρονες απαιτήσεις των επισκεπτών.

    Ποιες είναι οι προβλέψεις σας για την επόμενη χρονιά και σε τι επίπεδα διαμορφώνονται οι τιμές των συμβολαίων για το 2019 που υπογράφονται με τους tour operators;

    Είναι ακόμα σχετικά νωρίς για να υπάρχει ακριβής πρόβλεψη. Γενικά υπάρχει αισιοδοξία και προβλέπεται μια καλή χρονιά, τόσο από την άποψη των διανυκτερεύσεων, όσο και από την άποψη των εσόδων. Με δεδομένο ότι η «αχίλλειος πτέρνα» του ελληνικού τουρισμού είναι η ακτοπλοΐα, και γενικότερα η πρόσβαση, ποιες είναι οι προτάσεις σας πάνω σ’ αυτό το θέμα; Ένα από τα βασικά στοιχεία, που συγκροτούν το τουριστικό προϊόν ενός προορισμού, είναι η έννοια της προσβασιμότητας. Όντας σε ένα ακριτικό νησί η πρόσβαση είναι γενικά δύσκολη. Η ακτοπλοϊκή σύνδεση με την Αθήνα είναι αργή, λόγω παλαιότητας των πλοίων, άλλα και λόγω της απόστασης. Ακόμα, το κόστος της είναι αρκετά μεγάλο και ουσιαστικά δυσβάσταχτο για τη μέση ελληνική οικογένεια. Το ζήτημα μεγαλώνει αν υπολογιστεί η δυσκολία του κόστους της αεροπορικής σύνδεσης με το νησί. Μαγικές «συνταγές» δεν υπάρχουν. Χρειάζεται ολιστική και αναλυτική προσέγγιση στο πρόβλημα για την Κω. Η παροχή κινήτρων για προσέλκυση low cost αεροπορικών εταιριών, η ανακαίνιση του αεροδρομίου του νησιού από τη νέα ιδιοκτήτρια εταιρία, η σύνδεση με τις νέες, γρήγορες ακτοπλοϊκές εταιρίες και η συχνότερη περιφερειακή σύνδεση με τη Ρόδο και τα αλλά νησιά των Δωδεκανήσων και, τέλος, η βελτίωση του λιμανιού θα μπορούσαν να είναι προτάσεις για βάση συζήτησης πάνω στο ζήτημα, με γνώμονα το κοινό συμφέρον.

    Πως καταφέρνετε να διατηρείτε ένα άριστο επίπεδο υπηρεσιών, άρα και ιδιαίτερα κοστοβόρο, ποια είναι η «συνταγή» της επιτυχίας;

    Δεν υπάρχουν ιδιαίτερες «συνταγές» επιτυχίας. Η οργάνωση σε όλα τα επίπεδα είναι βασικό στοιχείο της διοίκησής μας στον όμιλο. Η εκπαίδευση του προσωπικού αφορά, τόσο στην καθ’ αυτό θέση εργασίας, όσο και στη γενικότερη ξενοδοχειακή παιδεία των εργαζομένων. Η δέσμευση της διοίκησης για υψηλό επίπεδο υπηρεσιών πραγματώνεται και μέσα από τη λειτουργία με βάση αναγνωρισμένα συστήματα ποιότητας. Η εμπιστοσύνη, από την πλευρά των προμηθευτών, με την οποία μας περιβάλουν είναι ακόμα ένα στοιχείο για τη λειτουργία του Ομίλου. Τέλος, η σχέση μεταξύ ποιότητας και τιμής στην επιλογή υλικών και υπηρεσιών προς τον όμιλο είναι βασικό στοιχείο για την επιλογή των προμηθευτών και των συνεργατών μας.

    Ποιες είναι οι πιο πρόσφατες επενδυτικές σας κινήσεις και ποια τα επόμενα επενδυτικά και επιχειρηματικά σχέδιά σας;

    Για τα επόμενα χρόνια δεν έχει προγραμματιστεί κάποια επέκταση. Το επόμενο βήμα είναι να γίνει κάποια επένδυση. Το βασικό μας σχέδιο αφορά την κατάταξη και λειτουργία του Kipriotis Village Resort σαν ξενοδοχείο πέντε αστέρων. Η συγκυρία δεν είναι πολύ ευνοϊκή, καθώς υπάρχουν μεγάλες δυσκολίες στον τραπεζικό τομέα για να μπορέσει να χρηματοδοτήσει επενδύσεις, λόγω της κρίσης. Επιπλέον τα capital controls δεν βοηθούν στην αγορά εμπορευμάτων από το εξωτερικό, «δένοντάς» μας ακόμα περισσότερο τα χέρια. Ευτυχώς, υπάρχει στήριξη από τους συνεργάτες μας (Τour Operators) και με την πολύτιμη βοήθειά τους προσπαθούμε να αναβαθμίσουμε τις υποδομές και τις υπηρεσίες μας. Έχει επηρεάσει τις κρατήσεις η υπερφορολόγηση του ελληνικού τουριστικού προϊόντος; Ήδη έχει αναλυθεί αρκετά το συγκεκριμένο ζήτημα. Αυτήν τη στιγμή στην Κω δεν μπορούμε να πούμε ότι υπάρχει σύνδεση μεταξύ των δυο, καθώς οι πληρότητες είναι πολύ υψηλές για τη φετινή χρονιά. Σε άλλους προορισμούς έχω ενημερωθεί ότι υπάρχει μια υστέρηση στις last minutes κρατήσεις και μια από τις βασικές αιτίες είναι το υψηλό κόστος των διακοπών στην Ελλάδα. Οι πελάτες μας είναι στο μεγαλύτερο ποσοστό ενημερωμένοι από τα πρακτορεία τους για το τέλος διανυκτέρευσης και δεν υπάρχουν μεγάλα παράπονα. Παρ’ όλα αυτά, το ζήτημα είναι πολύ σημαντικό και σίγουρα οι επιπτώσεις στο μέλλον θα είναι πολύ σοβαρές.

    Ποια θα πρέπει να είναι κατά την άποψή σας η «χείρα βοηθείας» της πολιτείας στους επιχειρηματίες που θέλουν να κάνουν επενδύσεις;

    Η συνεργασία με τον Ε.Ο.Τ. θα πρέπει να παραμείνει απρόσκοπτη σε όλα τα επίπεδα. Είναι βασικό να υπάρχει κεντρικός προγραμματισμός, τόσο όσον αφορά την προώθηση των προορισμών, όσο και τον κεντρικό σχεδιασμό για τις επενδύσεις και την κατεύθυνση αυτών. Από την άλλη πλευρά η απλοποίηση των διαδικασιών που έχει επιτευχθεί μέσω των νέων διαδικασιών του Ε.Ο.Τ. για τις μεγάλες επενδύσεις και του notify business είναι προς τη σωστή κατεύθυνση. Πρέπει, όμως, να διευρυνθούν, να συμπεριλάβουν και άλλες επενδυτικές διαδικασίες και να βελτιωθούν. Όσον αφορά την προώθηση της χώρας από τον Οργανισμό πρέπει να δοθεί ιδιαίτερη φροντίδα στην ανάκαμψη της Ρωσικής αγοράς. Το κράτος πρέπει να παραμένει αρωγός και ελεγκτής, τηρώντας τον θεσμικό του ρόλο απέναντι στον επιχειρηματικό κόσμο.

    Ποια είναι η άποψή σας για το θέμα της χρηματοδότησης του κλάδου και των σχέσεων με τις τράπεζες;

    Πως πρέπει να αντιμετωπιστεί το θέμα των κόκκινων δανείων; Η συγκυρία σίγουρα δεν είναι ευνοϊκή. Ο τραπεζικός τομέας έχει υποστεί πολύ μεγάλα πλήγματα λόγω της κρίσης και ακόμα δεν έχει καταφέρει να ανακάμψει. Υπάρχει μεγάλο έλλειμα στη χρηματοδότηση νέων επενδύσεων στη χώρα και στην επαναχρηματοδότηση για βελτίωση των ήδη υπαρχόντων. Τέλος, τα capital controls έχουν δημιουργήσει προσκόμματα στην αγορά εμπορευμάτων από το εξωτερικό, προσθέτοντάς μας ακόμα περισσότερα προβλήματα, κοστολογικά και ποιοτικά. Είναι ευτυχής συγκυρία ότι υπάρχει πολυεπίπεδη στήριξη από τους Τour Operators, με τους οποίους συνεργαζόμαστε. Με τη συνεχή βοήθειά τους προσπαθούμε να αναβαθμίσουμε το προϊόν, το οποίο τελικά προσφέρουμε στους πελάτες μας.

    money-tourism.gr

     
    0 σχόλια
    Το όνομα και το σχόλιό σας θα δημοσιευθούν εφόσον ελεγχθούν από την συντακιτκή ομάδα.
    Τα σχόλια θα πρέπει να τηρούν τους όρους και τις προύποθέσεις της ιστοσείδας

    Άρθρα και σχόλια του Γιάννη Ιωαννίδη

    Περισσότερα άρθρα

    Δημοσκόπηση

    Πόσο ικανοποιημένοι είστε από το νέο τεχνικό πρόγραμμα του Δήμου για το 2019;

    Εξώφυλλο Εφημερίδας

    2547

    PAPARAZZI

    • ΜΕ ΤΟ ΦΑΚΟ ΤΟΥ PAPARAZZI (17/11/18)

      ΜΕ ΤΟ ΦΑΚΟ ΤΟΥ PAPARAZZI (17/11/18)

    Γρήγορη αναζήτηση

    ΑΤΖΕΝΤΑ

      Διαφημίσεις - Right

      Widget Πρωτοσέλιδα Εφημερίδων

      Πρόγραμμα Τηλεόρασης

      Διαφημίσεις - Right 2

      ΧΡΗΜΑΤΙΣΤΗΡΙΟ

        Υπηρεσίες

        zwdia