Ραδιόφωνο Live Επικοινωνία Χρήσιμα τηλέφωνα Φαρμακεία
Follow us

Το Βήμα της Κω - Συνεχής Ενημέρωση

AdBanner
  • ΤΟΠΙΚΑ

Η Κως έχει επενδύσει εδώ και δεκαετίες σε ένα μοντέλο που βασίζεται στον μαζικό τουρισμό και τα μεγάλα, πολυτελή all inclusive resorts.Ο αντίκτυπος του συγκεκριμένου παραγωγικού μοντέλου ίσως είναι περισσότερο εμφανής στο φυσικό περιβάλλον του νησιού (ενέργεια, νερά, καλλιεργήσιμη γη κοκ) όμως δεν πρέπει να αγνοηθεί και η επίδραση του μαζικού τουρισμού στην υποβάθμιση της οικονομικής και εργασιακής ζωής του τόπου μας.Οι αριθμοί επιβεβαιώνουν τις ανησυχίες μαςΗ ετήσια έκθεση του ΙΝΕ-ΓΣΕΕ για την ελληνική οικονομία και την απασχόληση αποκάλυψε κάποια πολύ ανησυχητικά στοιχεία και αποκάλυψε έντονες περιφερειακές ανισότητες, συρρίκνωση των πραγματικών μισθών, και μετατόπιση πλούτου προς τα κέρδη εις βάρος των μισθών.Συγκεκριμένα:Η Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου (όπου Ρόδος και Κως είναι οι κορυφαίοι προορισμοί) είχε τη μεγαλύτερη μείωση στις πραγματικές αποδοχές ανά ώρα εργασίας από όλες τις περιφέρειες της χώρας. Ήτοι: -40,3% από το 2009 μέχρι το 2022.Ακολουθούν οι περιφέρειες Ανατολικής Μακεδονίας — Θράκης (-35,6%), Βορείου Αιγαίου (-35%), Δυτικής Ελλάδας (-30,3%) και Ιονίων Νήσων (-30,1%) ενώ η μικρότερη μείωση σημειώθηκε στην Περιφέρεια Θεσσαλίας (-25,7%).Δηλαδή, πληρωνόμαστε λιγότερο (σχεδόν το μισό!) απ’ ό,τι πριν 15 χρόνια με βάση τις σημερινές, αυξημένες τιμές.Από την άλλη, το κατά κεφαλήν ΑΕΠ της Περιφέρειας (δηλαδή το «μέσο εισόδημα» ανά κάτοικο) ήταν υψηλότερο από όλες τις άλλες περιφέρειες (πλην Αττικής) για την ίδια περίοδο.Αυτή είναι μια ιδιαίτερα σημαντική αντίφαση για το Νότιο Αιγαίου:Από τη μία πλευρά έχουμε το δεύτερο υψηλότερο κατά κεφαλήν ΑΕΠ,Αλλά ταυτόχρονα τη μεγαλύτερη μείωση πραγματικών αμοιβών από όλες τις περιφέρειες.Αυτό δείχνει:Μεγάλη εξάρτηση από εποχική — επισφαλή εργασία.Ανομοιόμορφη κατανομή εισοδήματος.Ποιος ωφελείται από την τουριστική ανάπτυξη;Τα νούμερα αυτά αποκαλύπτουν μια μεγάλη αλήθεια: ο μαζικός τουρισμός τύπου all inclusive δεν ωφελεί τους κατοίκους όσο θα έπρεπε.Τα χρήματα που φέρνει το τουριστικό ρεύμα:Συγκεντρώνονται στα χέρια λίγων, κυρίως των μεγάλων ξενοδοχειακών ομίλων, συχνά ξένων συμφερόντων.Δεν μένουν στην τοπική αγορά, αφού οι τουρίστες δεν ψωνίζουν από μικρά μαγαζιά, ούτε τρώνε σε τοπικά εστιατόρια.Συνοδεύονται από κακοπληρωμένη, εποχική εργασία, χωρίς σταθερότητα και με εργασιακή ανασφάλεια ενώ έχουμε και αύξηση των ανισοτήτων: οι λίγοι που κερδίζουν πολλά και οι πολλοί που παλεύουν με χαμηλούς μισθούς και ακρίβεια.Ο δικηγόρος του διαβόλουΩς αντίλογο θα μπορούσε να πει κάποιος ότι η ίδια η ετήσια έκθεση του ΙΝΕ-ΓΣΕΕ δείχνει επίσης ότι η Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου έχει και το δεύτερο χαμηλότερο ποσοστό φτώχειας και κοινωνικού αποκλεισμού από όλες τις περιφέρειες της χώρας. Οπότε, το παρών παραγωγικό μοντέλο δουλεύει καλά!Η απάντηση είναι απλή. Το χαμηλότερο ποσοστό φτώχειας στο Νότιο Αιγαίο είναι εν μέρει ακριβές αλλά παραπλανητικό αν δεν ερμηνευτεί σωστά.Καταρχάς, το ποσοστό μπορεί να είναι χαμηλότερο από άλλες περιφέρειες αλλά παραμένει υψηλό αφού εξακολουθεί να αφορά 1 στους 5 κατοίκους.Επίσης, η φτώχεια μετριέται σχετικά. Ένας εργαζόμενος σε ξενοδοχείο με μισθό 700 ευρώ, μπορεί να μη θεωρείται “φτωχός” αν ο μέσος μισθός στην περιοχή είναι κοντά στα ίδια επίπεδα. Δεν σημαίνει, όμως, ότι ζει με αξιοπρέπεια.Τέλος, τα υψηλά κέρδη ορισμένων τουριστικών επιχειρήσεων ανεβάζουν το κατά κεφαλήν ΑΕΠ, χωρίς να αντανακλούν τις πραγματικές συνθήκες ζωής των πολλών. Πέντε άτομα με 1000 ευρώ εισόδημα ο καθένας, έχουν συνολικό ΑΕΠ 5000 ευρώ και κατά κεφαλήν ΑΕΠ (ο μέσος όρος) 1000 ευρώ.Αν αλλάζαμε την κατανομή του εισοδήματος και οι τέσσερις είχαν 250 ευρώ και ο ένας 4000 ευρώ, το συνολικό ΑΕΠ θα ήταν πάλι 5000 ευρώ και το κατά κεφαλήν, ΑΕΠ (ο μέσος όρος δηλαδή) πάλι 1000 ευρώ. Όμως η πραγματικότητα των τεσσάρων θα ήταν πολύ διαφορετική σε σχέση με εκείνη του ενός.Και τώρα τι;Η Κως και τα άλλα νησιά του Νοτίου Αιγαίου δεν μπορούν να βασίζονται για πάντα μόνο στον μαζικό τουρισμό. Το μοντέλο αυτό δείχνει να έχει φτάσει στα όριά του — και δεν προσφέρει ασφάλεια, βιωσιμότητα ή δίκαιη ανάπτυξη για όλους.Ο τουρισμός είναι αναγκαίο και κορυφαίο μέρος της λύσης, αλλά όχι όταν λειτουργεί ανεξέλεγκτα. Το Νότιο Αιγαίο έχει ανάγκη από μια ολιστική αναπτυξιακή στρατηγική που θα λαμβάνει υπόψη το περιβάλλον, την ποιότητα ζωής και την κοινωνική δικαιοσύνη.Αυτό το μοντέλο δεν θα το φέρουν οι μεγάλες επενδύσεις από το εξωτερικό. Θα το φέρουν οι άνθρωποι του τόπου, οι νέοι, οι αγρότες, οι εργαζόμενοι, οι μικροεπαγγελματίες, οι πολίτες που νοιάζονται. Μαζί μπορούμε να σχεδιάσουμε ένα νησί που δεν θα είναι μόνο τουριστικός προορισμός, αλλά και τόπος για να ζεις με αξιοπρέπεια.Χρήστος ΜπάρδαςΟικονομολόγος - MSc Κοινωνικής και Αλληλέγγυας Οικονομίας και στόχο την ανάπτυξη της Κοινωνικής Επιχειρηματικότηταςsocialbard.medium.com
  • 19 Ιουνίου 2025
  • 0 Σχόλια
  • ΤΟΠΙΚΑ

Με έδρα την Καρδάμαινα, η νεοσύστατη εταιρεία της BrookLane Capital εισέρχεται δυναμικά στην τουριστική αγορά του νησιού.Μετά τις επιτυχημένες τοποθετήσεις της στο Ελληνικό, στην Αττική και σε άλλες περιοχές της Ελλάδας, η BrookLane Capital, υπό την ηγεσία του Αζίζ Φράνσις, προχωρά σε μια νέα επένδυση στρατηγικής σημασίας, αυτή τη φορά στην Κω. Στις αρχές Ιουνίου 2025 συστάθηκε επίσημα η Ultrablue Hospitality Investments Kardamena, με αρχικό κεφάλαιο 20 εκατομμύρια ευρώ.Σύμφωνα με τα μέχρι στιγμής γνωστά στοιχεία, η Ultrablue Hospitality Investments Kardamena συνδέεται με την κυπριακή εταιρεία Ultrablue Holdings Limited, η οποία έχει ήδη καταβάλει 10 εκατομμύρια ευρώ, με το υπόλοιπο ποσό να προβλέπεται να καταβληθεί εντός της επόμενης πενταετίας.Στην Κω η νέα τουριστική δραστηριότητα της BrookLaneΗ δραστηριότητα της νέας επενδυτικής οντότητας εστιάζει στην τουριστική ανάπτυξη της περιοχής της Καρδάμαινας και όχι μόνο, με βάση το καταστατικό της οποίας προβλέπονται:Η ανέγερση, εκμετάλλευση και λειτουργία ξενοδοχειακών συγκροτημάτων στην Ελλάδα,Η ίδρυση τουριστικών γραφείων εντός και εκτός Ελλάδας για την υποστήριξη των μονάδων,Η συμμετοχή σε υφιστάμενες ή νεοσύστατες τουριστικές επιχειρήσεις,Η αγορά ακινήτων και η με σκοπό το κέρδος εκμίσθωση ή πώλησή τους.Η τοποθέτηση αυτή επιβεβαιώνει την αυξανόμενη εμπιστοσύνη διεθνών κεφαλαίων στον τουριστικό χάρτη της Κω, ενισχύοντας το επενδυτικό προφίλ του νησιού.Το προφίλ του επενδυτή και η στρατηγική BrookLaneΟ Αζίζ Φράνσις, επικεφαλής της BrookLane, έχει αποκτήσει ιδιαίτερη φήμη στην ελληνική αγορά μέσω επενδύσεων στον τομέα του real estate και της φιλοξενίας. Υπενθυμίζεται ότι η BrookLane συμμετέχει και στο μεγάλο έργο του Ελληνικού, σε συνεργασία με τη Lamda Development, για την ανάπτυξη ενός πύργου μικτής χρήσης με ξενοδοχειακές μονάδες και κατοικίες.Η είσοδος της BrookLane στην Κω, μέσω της Ultrablue, σηματοδοτεί μια νέα εποχή τουριστικών επενδύσεων για το νησί, δείχνοντας την ανοδική δυναμική του νησιού. 
  • 19 Ιουνίου 2025
  • 0 Σχόλια
  • ΠΟΛΙΤΙΚΑ

Να ψηφίσουν υπέρ της παραπομπής του σε ειδική επιτροπή προανακριτικής έρευνας στηρίζοντας την πρόταση της Νέας Δημοκρατίας κάλεσε το σύνολο των μελών της εθνικής αντιπροσωπείας ο κ. Κώστας Αχ. Καραμανλής τονίζοντας παράλληλα «ξέρω ότι είμαι αθώος και προσβλέπω στη κρίση της Δικαιοσύνης για να το μάθει όλη η Ελλάδα».Ο πρώην υπουργός Υποδομών και Μεταφορών παρεμβαίνοντας στην συζήτηση που διεξάγεται στην Ολομέλεια της Βουλής για τις προτάσεις σύστασης προανακριτικής επιτροπής για τα Τέμπη ανέφερε αρχικά «Σας λέω από την αρχή ότι στηρίζω ολόψυχα την πρόταση της Νέας Δημοκρατίας για σύσταση προκαταρκτικής Επιτροπής. Και το ίδιο ζητώ να κάνουν και οι συνάδελφοί μου βουλευτές» ενώ κλείνοντας την ομιλία του επανέλαβε «Θέλω να ζητήσω προσωπικά από τον καθένα και την καθεμιά συνάδελφό μου να υπερψηφίσουν τη πρόταση της Νέας Δημοκρατίας, ακόμα και από εκείνους που θεωρούν άδικη τη παραπομπή μου. Δεν πρόκειται να κρυφτώ πίσω από καμία ασυλία ή κυβερνητική πλειοψηφία».Ο ίδιος είπε σε άλλο σημείο πως επιθυμεί να κριθεί από τον φυσικό Δικαστή. «Θέτω τον εαυτό μου ενώπιον της κρίσης της Δικαιοσύνης. Όχι μόνο γιατί δεν θέλω να υπάρχει καμία υπόνοια ότι ψάχνω πολιτική ασπίδα στην κοινοβουλευτική πλειοψηφία του κόμματός μου. Αλλά γιατί έχω απόλυτο σεβασμό στη μνήμη όσων χάθηκαν στα Τέμπη» είπε για να προσθέσει «Ξέρω ότι είμαι αθώος και προσβλέπω στη κρίση της Δικαιοσύνης για να το μάθει όλη η Ελλάδα».«Ενίσχυσα τον ΟΣΕ με 417 θέσεις εργασίας και σχεδόν 400 εκατ. ευρώ»Ο πρώην υπουργός αναφέρθηκε και στην ουσία των προτάσεων που κατατέθηκαν από τα κόμματα της αντιπολίτευσης λέγοντας μεταξύ άλλων «όταν η αντιπολίτευση ζητά την κακουργηματική μου δίωξη αισθάνομαι την ανάγκη να υπερασπιστώ τον εαυτό μου. Θα πω ορισμένες αλήθειες – που φωτίζουν ψέματα και ανακρίβειες στις προτάσεις της αντιπολίτευσης».Ο κ. Καραμανλής αναφερόμενος στη δικογραφία του Εφέτη Ανακριτή που έχει φθάσει στη Βουλή σημείωσε: «μέσα στις δεκάδες χιλιάδες σελίδες της δικογραφίας, στο πρόσωπο μου γίνονται μετρημένες 2 αναφορές χωρίς αξιολόγηση ή κρίση από τον ανακριτή. Αναφορές που αφορούν 2 επιστολές που έλαβα από υπηρεσιακούς παράγοντες του Υπουργείου και θίγουν– μεταξύ άλλων – ζητήματα που έχουν να κάνουν με το προσωπικό και τη χρηματοδότηση του ΟΣΕ».Παράλληλα υπογράμμισε: «Μέσα στα επιτρεπόμενα πλαίσια ενίσχυσα τον ΟΣΕ με 417 θέσεις εργασίας και σχεδόν 400 εκατομμύρια ευρώ».Και από αυτό το σημείο επικαλούμενος στοιχεία και καταθέτοντας έγγραφα, μίλησε για τις εξι αλήθειες γύρω από την τραγωδία των Τεμπών.«Αλήθεια πρώτη: Το δυστύχημα δεν έγινε γιατί δεν ψάξαμε να βρούμε προσωπικό»Ο κ. Καραμανλής, αναφερόμενος στο θέμα του προσωπικού του ΟΣΕ, όπως ετέθη στα υπηρεσιακά σημειώματα, είπε: «Τον Σεπτέμβριο του 2021, κατεγράφη στο γνωστό υπηρεσιακό σημείωμα του τότε Γενικού Διευθυντή Μεταφορών, η ανάγκη για 290 προσλήψεις. Εξαντλώντας κάθε νόμιμη διαδικασία δρομολόγησα στον ΟΣΕ, 417 νέες προσλήψεις για τα επόμενα χρόνια, μέσω ΑΣΕΠ και με προσλήψεις ορισμένου χρόνου».Ανέφερε επίσης πως «τον Νοέμβριο του 21 - 2 μόλις μήνες αφότου έλαβα την επιστολή - ζητήσαμε 293 άτομα. Δυο Πράξεις Υπουργικού Συμβουλίου πιστοποιούν τις παραπάνω προσλήψεις. Γνωρίζοντας τις αργόσυρτες διαδικασίες του ΑΣΕΠ, έγιναν άμεσα προσλήψεις 200 ατόμων με Σύμβαση Ορισμένου Χρόνου. Διότι ακόμα και μέχρι σήμερα οι 217 προσλήψεις μέσω ΑΣΕΠ – αν και έχουν δρομολογηθεί- δεν έχουν ολοκληρωθεί στο σύνολό τους.»Ο πρώην υπουργός αναφέρθηκε όχι μόνο στην υποστελέχωση, αλλά και στην υποχρηματοδότηση του ΟΣΕ που διαμόρφωσαν μια κατάσταση την οποία παρέλαβε η Κυβέρνηση της ΝΔ και διευκρίνισε: «ως Υπουργός δεν κώφευσα, όπως με κατηγορούν. Δεν αδιαφόρησα στις εκκλήσεις και στις επιστολές για τα χρόνια προβλήματα του ΟΣΕ και του σιδηροδρόμου. Προσπάθησα, με τους συνεργάτες μου, να αντιμετωπίσω τις συνέπειες εγκατάλειψης του σιδηροδρόμου για πάνω από 10 χρόνια». Καταγράφοντας τις δικές του ενέργειες είπε πως «τα κονδύλια που διοχετεύτηκαν στον ΟΣΕ την τετραετία 2019-2023, ήταν συνολικά περίπου 400 εκατομμύρια ευρώ επιπλέον. Στην Ελλάδα του Μνημονίου, το ταβάνι του ΟΣΕ ήταν 45 εκατομμύρια ευρώ κατ’ έτος. Αυξήσαμε τη χρηματοδότηση σε 75 εκατομμύρια ευρώ, με την έγκριση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, στο τέλος του 2022 ώστε να μπουν στον προϋπολογισμό του 2023. Η ετήσια επιχορήγηση δε μπορούσε να αυξηθεί πριν το 2022, λόγω του Μεσοπρόθεσμου Σχεδίου που ψηφίστηκε επί ΣΥΡΙΖΑ το 2015 και το 2018».Υπενθύμισε παράλληλα πως την περίοδο 2015-19 επι ΣΥΡΙΖΑ η ενίσχυση του ΟΣΕ από το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων ήταν λίγο πάνω από τα 12 εκατομμύρια ευρώ. Πρόσθεσε δε «Από το δεύτερο εξάμηνο του 2019, με κυβέρνηση της ΝΔ , η επιχορήγηση πενταπλασιάστηκε στα 60 εκατομμύρια ευρώ». Παράλληλα, όπως είπε ο πρώην υπουργός έγιναν κινήσεις για διαγραφή χρεών από τη δεκαετία του ’80, εξυγιαίνοντας την οικονομική θέση της εταιρείας, η οποία εντάχθηκε στην πορεία και στο Πρόγραμμα Τομεακών Επενδύσεων, αλλά και στο Ευρωπαϊκό Ταμείο Ανάκαμψης.«Αλήθεια τρίτη: Το δυστύχημα δεν έγινε γιατί αδιαφορήσαμε για την ασφάλεια των τρένων»Ο κ. Καραμανλής αναφέρθηκε στο ζήτημα της αρμοδιότητας των θεμάτων ασφαλείας του σιδηροδρόμου που είναι της ΡΑΣ, σημειώνοντας : «η Ευρωπαϊκή Επιτροπή από το 2013 ζήτησε να γίνει η εθνική αρχή ασφάλειας. Και αυτή η απαίτηση υλοποιήθηκε με το νόμο 4199/2013 που ορίζει την ΡΑΣ ως τη μοναδική Εθνική Αρχή Ασφαλείας για τους Σιδηροδρόμους».« Ο έλεγχος της ασφάλειας αφαιρέθηκε από το υπουργείο Μεταφορών το 2013 – αλλά το 2023 όλοι ζητούσαν ευθύνες από τον υπουργό. Γιατί; Γιατί το ψέμα ήταν πολύ πιο βολικό από τις σκληρές αλήθειες που ο πολιτικός κόσμος οφείλει στον ελληνικό λαό» είπε ο ίδιος.Αναφορικά με τις αιτιάσεις της αντιπολίτευσης ότι δεν προχώρησε σε κλείσιμο του σιδηροδρόμου είπε «κανείς δεν ζήτησε να κλείσει ο σιδηρόδρομος, ούτε οι συνδικαλιστές, ούτε η ΡΑΣ» και σχολίασε ότι ακόμη κι αν έμπαινε λουκέτο «θα ηταν παράνομο».Ο ίδιος κατέθεσε μάλιστα έγγραφα σύμφωνα με τα οποία «ΟΣΕ και HELLENIC TRAIN ήταν πλήρως και αρμοδίως πιστοποιημένοι τη μέρα που έγινε το δυστύχημα. Αυτά δε τα πιστοποιητικά ασφαλείας τους, παραμένουν και σήμερα σε ισχύ».Όπως εξήγησε ο πρώην υπουργός, η μεν ΡΑΣ «είχε χορηγησει πιστοποιητικό ασφαλείας στον ΟΣΕ για πέντε χρόνια, δηλαδή ως το 2026 Και μάλιστα χωρίς οποιονδήποτε περιορισμό ή παρατήρηση», ενώ η ΗELLENIC TRAIN «είχε πάρει Πιστοποιητικό Ασφαλείας από την Ευρωπαϊκή Αρχή Σιδηροδρόμων, τον ERA, στις 6 Φεβρουαρίου 2023, δηλαδή λίγες ημέρες πριν το δυστύχημα. Πιστοποιητικό χωρίς περιορισμούς, επίσης με πενταετή διάρκεια».Για τα συστήματα ασφάλειας είπε «τα αυτόματα συστήματα διαχείρισης βοηθούν στην αποτροπή του δυστυχήματος» σημείωσε: «Όμως η έλλειψή τους δεν προκαλεί από μόνη της δυστυχήματα». Αλλωστε, όπως είπε, αν ισχυε αυτό «τότε σε όλα τα τμήματα του σιδηροδρόμου, όπου η κυκλοφορία γινόταν και εξακολουθεί να γίνεται χωρίς αυτόματα συστήματα, θα συνέβαιναν διαρκώς δυστυχήματα». Μάλιστα διευκρίνισε ότι «όταν έγινε το δυστύχημα των Τεμπών, τέτοια αυτοματοποιημένα συστήματα, όπως το ERTMS λειτουργούσαν σε ποσοστό 14% του βασικού Ευρωπαϊκού σιδηροδρομικού δικτύου».Όπως είπε ο κ. Καραμανλής: «Είναι η τήρηση του Γενικού Κανονισμού Κυκλοφορίας που αποτρέπει τα δυστυχήματα. Αυτός παραβιάστηκε πολλαπλά το βράδυ του δυστυχήματος των Τεμπών. Ο Κανονισμός προβλέπει την κυκλοφορία τραίνων χωρίς σύστημα σηματοδότησης και τηλε-διοίκησης. Και ορίζει τις διαδικασίες που θα πρέπει να εφαρμόζονται στην περίπτωση αυτή. Διαδικασίες που το τραγικό βράδυ του δυστυχήματος των Τεμπών παραβιάστηκαν πολλές φορές. Αν ο Γενικός Κανονισμός Λειτουργίας τηρείται, τότε είναι ασφαλής η σιδηροδρομική κυκλοφορία και χωρίς τα αυτόματα συστήματα». Θύμισε, δε, ότι «ο Γενικός Κανονισμός Κυκλοφορίας επικαιροποιήθηκε το 2019 επί ΣΥΡΙΖΑ».«Αν είχε ακυρωθεί η σύμβαση 717, η καθυστέρηση θα ήταν πολύ μεγαλύτερη»Αναφερόμενος στις κατηγορίες της αντιπολίτευσης για τη μη ολοκλήρωση της σύμβασης 717, ο κ. Καραμανλής σημείωσε: «Ασφαλώς και θέλαμε να υπάρχουν τα αυτόματα συστήματα ασφάλειας στους σιδηροδρόμους της χώρας. Γι’ αυτό και προχωρήσαμε αποφασιστικά μετά το 2019 τις συμβάσεις για την ολοκλήρωση των συστημάτων αυτών. Συμβάσεις που εκκρεμούσαν για δεκαετίες».«Αν είχε ακυρωθεί η σύμβαση, η καθυστέρηση θα ήταν πολύ μεγαλύτερη. Το ίδιο και η ζημία του Ελληνικού Δημοσίου. Αυτό λέει η κοινή λογική. Δώσαμε παρατάσεις όπως έκανε και η κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ που έδωσε πολύ περισσότερες. Δεν υπήρχε άλλη λύση» ανέφερε.Ο κ. Καραμανλής υπογράμμισε ότι πήρε επάνω του την απόφαση ολοκλήρωσης της σύμβασης 717, αφού και το Ελεγκτικό Συνέδριο είχε κρίνει νόμιμες όλες τις παρατάσεις και υπογράμμισε: «Τον Φεβρουάριο του 2023, παρά τα πολλά προβλήματα της πανδημίας η σύμβαση 717 είχε υλοποιηθεί στο μεγαλύτερο της μερος και γι’ αυτό ολοκληρώθηκε τον Σεπτέμβριου του 2023».Κλείνοντας την ομιλία του, ο κ. Καραμανλής αναφέρθηκε στην άμεση παραίτησή του, την οποία θεώρησε ως αυτονόητη για άλλες χώρες, αλλά χωρίς να υπάρχει προηγούμενο στο Ελληνικό πολιτικό σύστημα στα χρόνια της Μεταπολίτευσης. Παράλληλα σημείωσε με έμφαση: «Ως εκλεγμένος βουλευτής της ΝΔ στις Σέρρες τέθηκα στην κρίση των ψηφοφόρων στις εκλογές του 2023. Δεν κρύφτηκα. Κι αυτό αυτονόητο είναι σε μια κοινοβουλευτική Δημοκρατία».Τέλος, επέκρινε την πολιτική εκμετάλλευση της τραγωδίας των Τεμπών από την αντιπολίτευση, η οποία, όπως είπε: «έφτασε σε τόσο χαμηλό σημείο όπου κατηγορείτε και στοχοποιείτε όποιον με πλησιάζει. Τους συμπατριώτες μου επειδή με ψήφισαν. Τους συναδέλφους επειδή τόλμησαν να με χειροκροτήσουν. Φτάσατε να αμφισβητείτε την ηθική, όχι μόνο τη δική μου αλλά και ολόκληρης της ιστορικής μας παράταξης, της παράταξης του Κωνσταντίνου Καραμανλή».πηγή: protothema.gr
  • 19 Ιουνίου 2025
  • 0 Σχόλια
  • ΤΟΠΙΚΑ

Με επιτυχία ολοκληρώθηκε η διαδικασία προμήθειας πέντε ηλεκτροκίνητων οχημάτων από τον Δήμο Αγαθονησίου, με την πρόσφατη παραλαβή του τελευταίου οχήματος, ενός καλαθοφόρου – ανυψωτικού τύπου. Η προμήθεια υλοποιήθηκε στο πλαίσιο του προγράμματος «ΑΝΤΩΝΗΣ ΤΡΙΤΣΗΣ: Υποδομές Ηλεκτροκίνησης – Ηλεκτρικά Οχήματα & Σταθμοί Φόρτισης Δήμου Αγαθονησίου, Υποέργο 1».Το έργο χρηματοδοτήθηκε με συνολικό ποσό 898.206,40 ευρώ και υλοποιήθηκε με τη σημαντική συμβολή του Δήμου Λέρου, μέσω Προγραμματικής Σύμβασης που υπεγράφη μεταξύ των δύο δήμων στις 18 Φεβρουαρίου 2021.Ο Δήμαρχος Αγαθονησίου, Ευάγγελος Κόττορος, δήλωσε:«Η προμήθεια των πέντε ηλεκτροκίνητων οχημάτων και των σταθμών φόρτισης μέσω του προγράμματος “ΑΝΤΩΝΗΣ ΤΡΙΤΣΗΣ” είναι σημαντική για το νησί μας, ενισχύει τις υποδομές και βελτιώνει τις συνθήκες καθημερινότητας των κατοίκων και επισκεπτών. Ευχαριστώ την τότε Δημοτική Αρχή Λέρου και τις Τεχνικές Υπηρεσίες του Δήμου για τη σημαντική βοήθειά τους. Αναμένουμε την έκδοση των απαραίτητων αδειών και πινακίδων για να τεθούν τα οχήματα σε κυκλοφορία και χρήση».Η ενέργεια αυτή αποτελεί ακόμη ένα βήμα προς τη βιώσιμη κινητικότητα και την πράσινη μετάβαση του Αγαθονησίου.
  • 19 Ιουνίου 2025
  • 1 Σχόλια
  • ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

Στην Ελλάδα, παρατηρούνται 3,6 πνιγμοί/100.000 πληθυσμού, με 357 θανάσιμα ατυχήματα κατά μέσο όρο κατά τη διάρκεια δραστηριοτήτων αναψυχής την περίοδο 2020-2024 σε θάλασσα και εσωτερικά ύδατα. Ειδικότερα, το 81% των θανάτων στη θάλασσα αφορά άτομα άνω των 60 ετών.Οι περισσότεροι πνιγμοί συμβαίνουν το μήνα Ιούλιο – μεταξύ 12:00-13:00 το μεσημέρι – και σημαντικό ποσοστό αυτών λαμβάνει χώρα σε παραλίες όπου δεν προβλεπόταν ναυαγοσωστική κάλυψη. Όσον αφορά στα θανάσιμα ατυχήματα στα εσωτερικά ύδατα, το 56% λαμβάνει χώρα στις κολυμβητικές δεξαμενές ξενοδοχείων.Τα παραπάνω γνωστοποίησε η Προϊσταμένη της Διεύθυνσης Επιδημιολογικής Επιτήρησης και Πρόληψης Μη Μεταδοτικών Νοσημάτων του ΕΟΔΥ, Αγγελική Λάμπρου, παρουσιάζοντας τα επιδημιολογικά δεδομένα πνιγμών και τραυματισμών στο υδάτινο περιβάλλον στην Ενημερωτική Εκδήλωση για την Πρόληψη των Πνιγμών 2025 με τίτλο: «Ασφαλείς Θάλασσες για Όλους. Πρόληψη και Αντιμετώπιση των Πνιγμών».Πηγή: cnn.gr
  • 19 Ιουνίου 2025
  • 0 Σχόλια
  • ΤΟΠΙΚΑ

Με απόλυτη επιτυχία ολοκληρώθηκαν την Κυριακή 8 Ιουνίου 2025 οι εργασίες του 4ου Θερινού Σχολείου στη Νίσυρο (4th Nisyros Summer School), το οποίο διοργανώθηκε από την 1η έως και την 8η Ιουνίου 2025 στο νησί της Νισύρου. Το Σχολείο έλαβε χώρα στο ιστορικό και ανακαινισμένο κτίριο του Παλαιού Δημοτικού Σχολείου στον Εμπορειό, το οποίο έχει παραχωρηθεί από τον Δήμο Νισύρου για εκπαιδευτικούς σκοπούς.Η διοργάνωση έγινε στο πλαίσιο των εκπαιδευτικών δράσεων του Γεωπάρκου Νισύρου από το Εργαστήριο Κλιματολογίας και Ατμοσφαιρικού Περιβάλλοντος του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών. Η διοργάνωση τελεί υπό την αιγίδα του Δήμου Νισύρου και του Φορέα Διαχείρισης Γεωπάρκου Νισύρου, της Δημοτικής Κοινοφελούς Επιχείρησης Νισύρου, που στηρίζουν με συνέπεια τις επιστημονικές και εκπαιδευτικές δράσεις που αναδεικνύουν το φυσικό, πολιτισμικό και γεωλογικό απόθεμα του νησιού, με τη συμμετοχή διακεκριμένων επιστημόνων και ερευνητών από την Ελλάδα και το εξωτερικό. Ένα θερινό σχολείο – θεσμός για το Αιγαίο και τη ΜεσόγειοΤο Θερινό Σχολείο έχει καταστεί πλέον θεσμός για την επιστημονική κοινότητα, αποτελώντας ένα μοναδικό πεδίο εκπαίδευσης, έρευνας και ανταλλαγής γνώσεων ανάμεσα σε φοιτητές, νέους ερευνητές και διακεκριμένους επιστήμονες. Η Νίσυρος, με την εξαιρετική γεωλογική της φυσιογνωμία, τη δραστηριότητα του ηφαιστείου της, αλλά και τη μοναδική της κοινωνικο-οικολογική ταυτότητα, λειτουργεί ως ανοιχτό εργαστήριο φυσικών επιστημών (Natural Science Laboratory).Στο φετινό Σχολείο συμμετείχαν 20 μεταπτυχιακοί φοιτητές και νέοι ερευνητές (από Ελλάδα, Γαλλία, Ρουμανία και Κίνα), οι οποίοι παρακολούθησαν θεωρητικά μαθήματα, διαλέξεις και εντατικές ασκήσεις πεδίου σε όλη τη Νίσυρο, εστιάζοντας στη μικροκλιματική ανάλυση οικισμών, στη χαρτογράφηση της ηφαιστειακής περιοχής, στην ιστορική ανασύσταση της ηφαιστειακής δραστηριότητας του ηφαιστείου της Νισύρου, στους γεωλογικούς και κλιματικούς κινδύνους, στην ανάλυση της ποιότητας του αέρα, στις βέλτιστες πρακτικές διαχείρισης υδάτων, στην έξυπνη γεωργία, στην τεχνητή νοημοσύνη, στις τεχνικές βιώσιμης ανάπτυξης για ενεργειακή αυτονομία των νησιών, στις μεθόδους πρόβλεψης της συμπεριφοράς δασικών πυρκαγιών καθώς και στη χρήση νέων τεχνολογιών, όπως drones και αισθητήρες περιβάλλοντος.Οι φοιτητές είχαν την ευκαιρία να κατανοήσουν και να υλοποιήσουν:• Μικρο-βιοκλιματικές μετρήσεις στους οικισμούς της Νισύρου,• Παρατηρήσεις των ηφαιστειακών γεωμορφολογικών χαρακτηριστικών των τεκτονικών δομών (Γεωμορφολογική ξενάγηση στο Παλαιόκαστρο και στην παραλία “Χοχλάκοι”)• Δενδροχρονολογήσεις για ανασύσταση του κλίματος,• Μετρήσεις ποιότητας αέρα και αέριας ρύπανσης στην περιοχή του ηφαιστείου,• Εφαρμογές της τεχνικής νοημοσύνης στις φυσικές επιστήμες• Επεξεργασία πειραματικών μετρήσεων και ορθοφωτογραφιών που ελήφθησαν κατά την διάρκεια των εργαστηριακών εργασιών υπαίθρου στους κρατήρες “Στέφανος”, “Μικρός Πολυβώτης” και “Μεγάλος Πολυβώτης” με drone,• Εκπαίδευση σε βιώσιμες τεχνικές διαχείρισης νερού και πρόληψη φυσικών κινδύνων.• Εκπαίδευση σε μεθόδους πρόβλεψης της συμπεριφοράς δασικών πυρκαγιών Αλληλεπίδραση με την τοπική κοινωνίαΙδιαίτερη αξία είχε και η σύνδεση του Θερινού Σχολείου με την κοινωνία της Νισύρου, μέσα από δράσεις που ενίσχυσαν τον διάλογο μεταξύ επιστημόνων και κατοίκων. Ξεχωρίζει η ανοιχτή ενημερωτική συνάντηση έξω από το Δημαρχείο, όπου παρουσιάστηκε η προοπτική ένταξης της Νισύρου στα Παγκόσμια Γεωπάρκα της UNESCO, που ανέδειξε τα πολλαπλά οφέλη (εκπαιδευτικά, αναπτυξιακά, περιβαλλοντικά) από μια τέτοια εξέλιξη. Προοπτικές και συνέχειαΤο Θερινό Σχολείο ολοκληρώθηκε με τις παρουσιάσεις θεματικών εργασιών από τους φοιτητές και την απονομή βεβαιώσεων συμμετοχής, σε μια γιορτή επιστήμης, συνεργασίας και έμπνευσης. Οι εισηγητές και οι φοιτητές αποχώρησαν από τη Νίσυρο μεταφέροντας όχι μόνο πολύτιμη γνώση και εμπειρία, αλλά και βαθιά εκτίμηση για τη φυσική ομορφιά, τη γεωλογική κληρονομιά και τη ζωντάνια της τοπικής κοινωνίας.Οι διοργανωτές με κύριο υπεύθυνο τον Καθηγητή Παναγιώτης Νάστο, Διευθυντή Εργαστηρίου Κλιματολογίας και Ατμοσφαιρικού Περιβάλλοντος, ΕΚΠΑ, εκφράζουν θερμές ευχαριστίες:στον Δήμαρχο Νισύρου Καθηγητή Χριστοφή Κορωναίο και στον Πρόεδρο του Δοικητικού Συμβουλίου της Δημοτικής Κοινοφελούς Επιχείρησης Νισύρου, Φορέα Διαχείρισης Γεωπάρκου Νισύρου, κ. Ευάγγελο Τασιούλα για τη στήριξη του θεσμού,στους κατοίκους της Νισύρου για την έμπρακτη φιλοξενία,στους επιστήμονες και συνεργάτες που μετέτρεψαν το νησί σε πεδίο εφαρμοσμένης γνώσης και ακαδημαϊκής αριστείας.Το 5ο Nisyros Summer School έχει ήδη αρχίσει να σχεδιάζεται, με στόχο να συνεχίσει να ενώνει τη θεωρία με την πράξη, την επιστήμη με την κοινωνία και το τοπικό με το παγκόσμιο.
  • 19 Ιουνίου 2025
  • 0 Σχόλια
  • LIFESTYLE

Για λίγες μόνο ώρες βρέθηκε στο νησί της Κω ο γνωστός δημοσιογράφος και παρουσιαστής Νίκος Αλιάγας, την Τρίτη 17 Ιουνίου 2025. Σκοπός του ταξιδιού του ήταν αποκλειστικά η επίσκεψη στον Μητροπολίτη Άγκυρας κ.κ. Ιερεμία, ο οποίος νοσηλεύεται τις τελευταίες ημέρες στο νοσοκομείο του νησιού.Ο Σεβασμιώτατος αποτελεί πνευματικό πατέρα του κ. Αλιάγα, γεγονός που ενίσχυσε τη συγκινητική αυτή συνάντηση. Κατά τη διάρκεια της επίσκεψης, ο δημοσιογράφος είχε την ευκαιρία να συναντηθεί κατ’ ιδίαν με τον Μητροπολίτη, ενώ ενημερώθηκε για την κατάσταση της υγείας του από συγγενείς και μέλη του ιερού κλήρου.Αξίζει να σημειωθεί ότι ο Σεβασμιώτατος Ιερεμίας διετέλεσε Μητροπολίτης Γαλλίας από το 1988 έως και το 2003, ενώ στη συνέχεια ανέλαβε τη Μητρόπολη Ελβετίας και από το 2018 την Μητρόπολη Άγκυρας.Στη φωτογραφία που εξασφάλισαν αποκλειστικά το Βήμα της Κω και το Ράδιο Πρώτο 91.5, ο Νίκος Αλιάγας απεικονίζεται μαζί με τον πατέρα Αναστάσιο Τσουκνιά.Σάντυ Λαδικού
  • 18 Ιουνίου 2025
  • 7 Σχόλια
  • ΤΟΠΙΚΑ

Μια αξιέπαινη πράξη κοινωνικής προσφοράς πραγματοποιείται στην Κω, αυτό το διάστημα, με πρωταγωνιστή τον Αλβανό εργολάβο οικοδομών κ. Νταουτάι Ετμαν, ο οποίος ανέλαβε αφιλοκερδώς τις εργασίες εξωτερικού βαψίματος του νοσοκομείου του νησιού.Ο κ. Ετμαν, που δραστηριοποιείται επαγγελματικά στην Κω τα τελευταία χρόνια, προχώρησε στην εν λόγω πρωτοβουλία μετά από συζητήσεις που είχε τόσο με τον Αντιδήμαρχο Κω κ. Σοφοκλή Δουδούς, όσο και με τον νέο Διοικητή του νοσοκομείου κ. Νίκο Φανιό.Σε δήλωσή του, ανέφερε ότι η απόφασή του βασίστηκε στην πεποίθηση πως κάθε επαγγελματίας – είτε εργολάβος, είτε ξενοδόχος, είτε επιχειρηματίας – οφείλει να προσφέρει στην τοπική κοινωνία που τον στηρίζει. Η κίνηση αυτή έρχεται σε μια περίοδο που η δημόσια υγεία και οι υποδομές της αντιμετωπίζουν σοβαρές προκλήσεις, και αποτελεί ένα φωτεινό παράδειγμα κοινωνικής ευθύνης και αλληλεγγύης από έναν πολίτη που επέλεξε να συμβάλει με τον δικό του τρόπο στην ενίσχυση του κοινού καλού.Να σημειωθεί ότι ο χρόνος που απαιτείται για να ολοκληρωθεί το έργο,  θα ξεπεράσει τον 1,5 μήνα.
  • 18 Ιουνίου 2025
  • 94 Σχόλια
  • ΤΟΠΙΚΑ

Θλίψη και συγκίνηση προκάλεσε η είδηση του αιφνίδιου θανάτου 43χρονου Αρχιλοχία του Στρατού Ξηράς, ο οποίος υπηρετούσε σε μονάδα της Ρόδου. Σύμφωνα με τις πρώτες πληροφορίες του kranosgr.com, ο άτυχος υπαξιωματικός, προερχόμενος από τον θεσμό των ΕΠΟΠ, ένιωσε αδιαθεσία και κατέρρευσε έξω από την οικία του, την ώρα που επέστρεφε από τη μονάδα του.Όλα δείχνουν ότι ο θάνατός του πρέπει να επήλθε ξαφνικά, με πιθανότερη αιτία την ανακοπή καρδιάς. Ωστόσο, τα ακριβή αίτια αναμένεται να εξακριβωθούν μόνο μέσω της προβλεπόμενης ιατροδικαστικής εξέτασης.Η στρατιωτική οικογένεια, οι συνάδελφοί του και οι οικείοι του έχουν βυθιστεί στο πένθος για την απώλεια ενός ενεργού και αφοσιωμένου στελέχους των Ενόπλων Δυνάμεων, το οποίο υπηρέτησε με συνέπεια και ήθος.Πηγή: kranosgr.com
  • 18 Ιουνίου 2025
  • 0 Σχόλια
  • ΤΟΠΙΚΑ

Ο ΔΕΔΔΗΕ Α.Ε./Περιοχή Κω ανακοινώνει ότι λόγω απαραίτητων τεχνικών εργασιών θα πραγματοποιηθεί διακοπή ηλεκτρικού ρεύματος την 19-06-2025 ημέρα Πέμπτη από 08:00 έως 10:00, στις περιοχές Πλατάνι. Πλατύ Κυπαρίσσι & Μαρμαρωτό, στο νησί της Κω.Επίσης την ίδια ημέρα θα πραγματοποιηθεί διακοπή ηλεκτρικού ρεύματος, από τις 08:00 έως 14:00, στο 3ο Χιλιόμετρο της Επαρχιακής οδού Κω-Κεφάλου, στο νησί της Κω.Επίσης την ίδια ημέρα θα πραγματοποιηθεί διακοπή ηλεκτρικού ρεύματος, από τις 10:00 έως 10:30, κατά μήκος της επαρχιακής οδού Κω-Κεφάλου, στο νησί της Κω.Επίσης την ίδια ημέρα θα πραγματοποιηθεί ολιγόλεπτη διακοπή ηλεκτρικού ρεύματος στις 8:00, στην ευρύτερη περιοχή της Λάμπης, στο νησί της Κω.Η επανατροφοδότηση θα γίνει χωρίς προειδοποίηση και μπορεί να γίνει πριν την προβλεπόμενη ώρα, γι' αυτό λοιπόν οι εγκαταστάσεις και τα δίκτυα θα πρέπει να θεωρούνται ότι ΒΡΙΣΚΟΝΤΑΙ ΣΥΝΕΧΕΙΑ ΥΠΟ ΤΑΣΗ.Για λόγους ασφαλείας απαγορεύεται η προσέγγιση στους αγωγούς ή σε άλλα στοιχεία, έστω και αν βρίσκονται στο έδαφος.Ν. Ι. ΘεοφιλίδηςΔιευθυντής Περιοχής Κω
  • 18 Ιουνίου 2025
  • 1 Σχόλια
  • ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

Από την 1η Ιουλίου 2025 θα ξεκινήσει η χορήγηση του επιδόματος επικινδυνότητας, ενώ έχουν προηγηθεί οι αυξήσεις στα μισθολογικά κλιμάκια των ένστολων από την εξομοίωση του κατώτατου μισθού (περίπου 15 ευρώ καθαρά), καθώς και η αύξηση από τη μείωση κατά μισή ποσοστιαία μονάδα των κρατήσεων υπέρ υγείας.Το επίδομα επικινδυνότητας αυξάνεται κατά 100 ευρώ μηνιαίως από 1η Ιουλίου 2025. Σημειώνεται ότι τα 100 ευρώ προστίθενται στο Επίδομα Ειδικών Συνθηκών Εργασίας το οποίο ήδη λαμβάνουν οι ένστολοι. Να σημειωθεί ότι το εν λόγω επίδομα ξεκινά από 60 ευρώ μηνιαίως και φτάνει στα 150 ευρώ, ανάλογα με τη θέση και το βαθμό.Ταυτόχρονα θα το λάβουν συνολικά 153.240 ένστολοι και στελέχη των Ενόπλων Δυνάμεων και συγκεκριμένα: 79677 στρατιωτικοί, 52.954 αστυνομικοί, 8161 λιμενικοί και 12.448 στελέχη της πυροσβεστικής υπηρεσίας. Το ετήσιο κόστος θα είναι 184 εκατ. ευρώ πλέον των εργοδοτικών εισφορών.Κατά παρέκκλιση, όσοι πραγματοποιούν νυχτερινή εργασία θα έχουν αυξημένο κατά 20% το σχετικό επίδομα.Σύμφωνα με τα όσα ήδη έχει ανακοινώσει η κυβέρνηση για τους ένστολους, από την 1η-4-2025 αυξήθηκαν οριζόντια κατά 20-25 ευρώ τον μήνα (15 ευρώ καθαρά) τα μεικτά ποσά των βασικών μισθών για όλους τους βαθμούς των αξιωματικών και υπαξιωματικών των Ενόπλων Δυνάμεων και των Σωμάτων Ασφαλείας.Επίσης, από την 1η-1-2025 αυξήθηκαν κατά 20% η ωριαία αποζημίωση για νυχτερινή απασχόληση που καταβάλλεται στους υπηρετούντες στις Ενοπλες Δυνάμεις, στην Ελληνική Αστυνομία, στην Πυροσβεστική και το Λιμενικό. Η ωριαία αποζημίωση από τα 2,77 πήγε στα 3,33 ευρώ ανά ώρα μεικτά. Σημειώνεται ότι οι ώρες νυχτερινής απασχόλησης διαφέρουν ανά υπηρεσία (εν γένει κυμαίνονται από 10 έως 64 ώρες ανά μήνα). Ενδεικτικά αναφέρεται ότι:για πυροσβέστη με 10 ώρες νυχτερινής απασχόλησης τον μήνα, η εν λόγω αύξηση αντιστοιχεί σε 5,5 ευρώ μικτά μηνιαίως,για λιμενικό με 32 ώρες νυχτερινής απασχόλησης τον μήνα, η εν λόγω αύξηση αντιστοιχεί σε 18 ευρώ μικτά μηνιαίως,για αστυνομικό με 64 ώρες νυχτερινής απασχόλησης, η εν λόγω αύξηση αντιστοιχεί σε 36 ευρώ μικτά μηνιαίως.Επίσης, από την 1η-1-2025 μειώθηκε κατά 0,5% η εισφορά ασθένειας, που σήμερα είναι το 2,55% του μικτού μισθού. Αν υποτεθεί ότι το ποσό αυτό είναι για κάποιον 1.800 ευρώ, η κράτηση για την ανωτέρω εισφορά είναι σήμερα 1.800 Χ 2,55%=45,90 ευρώ. Με τη μείωση της ανωτέρω εισφοράς κατά 0,5%, αυτή θα διαμορφωθεί τελικά στο 2,05% και το νέο ποσό της κράτησης θα είναι 1.800 ευρώ Χ 2,05% = 36,90 ευρώ. Η διαφορά των 45,90 ευρώ – 36,90 = 9 ευρώ θα αποτελεί τη μηνιαία αύξηση από τη συγκεκριμένη μείωση της ασφαλιστικής εισφοράς. Αντιστοίχως, σε μικτές αποδοχές 1.000 ευρώ, η μείωση της εισφοράς θα προκαλέσει αύξηση 5 ευρώ μηνιαίως.Πηγή: powergame.gr
  • 18 Ιουνίου 2025
  • 0 Σχόλια


ΜΕ ΤΟΝ ΦΑΚΟ ΤΟΥ PAPARAZZI

Τοπικά

AdBanner

ΕΞΟΔΟΣ