Ραδιόφωνο Live Επικοινωνία Χρήσιμα τηλέφωνα Φαρμακεία
Follow us

«Ο αναμάρτητος ας αρχίσει πρώτος τον λιθοβολισμό», Ιησούς Χριστός.

25/06/2021
154 Εμφανίσεις
1 Σχόλια

 Με μεγάλη λύπη, παρακολουθούμε τελευταία, διάφορα δυσάρεστα παραβατικά και εγκληματικά γεγονότα. Είναι όλα φορτωμένα με βία και παραλογισμό, που συχνά πυκνά συμβαίνουν στην κοινωνία μας. Κανείς  δεν επικροτεί ούτε υπερασπίζεται , τέτοιου είδους εγκληματικές πράξεις,  αλλά τις καταδικάζει,  αφού απειλούν την σωματική ακεραιότητα και αφαιρούν τη ζωή συνανθρώπων μας, μοιράζοντας δυστυχία παντού. Είτε αυτοί είναι συζυγοκτόνοι, γυναικοκτόνοι, αδελφοκτόνοι, παιδοκτόνοι κλπ,  οδηγούμενοι από εκδίκηση, μίσος, παράνοια και αγανάκτηση. Είτε είναι Ιερωμένοι υπηρετώντας την του Χριστού Εκκλησία, που ασυλλόγιστα έχασαν την ψυχραιμία τους και πετάνε καυστικά υγρά στους απέναντι τους. Είτε  είναι μια γυναίκα αντίζηλος, που τυφλωμένη από το πάθος της, εκδικείται την ερωμένη του αγαπητικού και  συντρόφου της.

Η διαφθορά της κοινωνίας, ο εκφυλισμός των ανθρωπίνων αξιών, οδηγούν στην εγκληματικότητα. Αυτό τον ύπουλο εχθρό του κοινωνικού ιστού, που παρασέρνει και καταστρέφει τις ζωές των ανθρώπων, θυμάτων και θυτών.

Τα εγκλήματα είναι ένα πανάρχαιο, κοινωνικό βαρύ πρόβλημα, συνυφασμένο με την εξέλιξη και την επιβίωση του ανθρωπίνου γένους, ανά τους αιώνες. Η εγκληματικότητα και η καθημερινή παραβατικότητα των Πολιτειακών νόμων,  εξακολουθεί να υπάρχει, διανύοντας μια μεγάλη διαδρομή στην ιστορία . Από  τα βάθη των αιώνων, το έγκλημα εκδηλώνεται σε ένα μεγάλο φάσμα παράλογων συμπεριφορών, σε διαφορετικές εποχές,  πρόσωπα, κοινωνίες,  πολιτισμούς,  ήθη και έθιμα, κουλτούρες  καθώς και οικονομικό και μορφωτικό επίπεδο των ανθρώπων. Δυστυχώς το έγκλημα οιασδήποτε μορφής, δεν αποτελεί περιστασιακό φαινόμενο, που μπορεί να αντιμετωπιστεί ριζικά με την εφαρμογή αυστηρότερων νόμων. Είναι  ένα δυσάρεστο κοινωνικό φαινόμενο, αποσπασμένο από τις ανθρώπινες αξίες και προσκολλημένο στην εγωκεντρική, ανθρώπινη τάση, για επιβίωση και επικράτηση μεταξύ των ανθρώπων.

Η ρήση του Χριστού ‘ο αναμάρτητος πρώτος τον λίθο βαλέτω,’ δηλ ‘όποιος είναι αναμάρτητος ας ξεκινήσει πρώτος τον θάνατο δια λιθοβολισμού’, απηχεί έντονα τα συναισθήματα κριτικής  όλων μας και μεταδίδει την συλλογική ευθύνη σε όλους μας. Και όμως όλα θα μπορούσαν να βελτιωθούν, μετά την ριζική αναγέννηση της ανθρώπινης κοινωνίας, με μια διαφορετική παιδεία για ηθική συνείδηση, στην οικογένεια και στην Σχολική εκπαίδευση. Κυρίως  δε και στα μέσα μαζικής επικοινωνίας, όπου παρουσιαστές και  ‘δημοσιογράφοι’  σε εισαγωγικά, γίνονται δημόσιοι κατήγοροι, στήνοντας τηλεοπτικά δικαστήρια, για να επηρεάζουν την κοινή γνώμη και για να εξάπτουν το περί δικαίου αίσθημα του λαού. Μανιωδώς   πέφτουν σαν τα κοράκια και ‘κανιβαλίζουν’ για εβδομάδες στο ψόφιο κρέας, των διαφόρων εγκληματιών . Όλα θυσία στο βωμό του κέρδους, για να κάνουν μεγάλα νούμερα ακροαματικότητας ή για να πουλήσουν περισσότερα έντυπα φύλλα ενημέρωσης, εφημερίδες. Ευτυχώς που σε μερικά πολιτισμένα κράτη, καταργήθηκε η θανατική ποινή. Αλλιώς λαϊκοί και κληρικοί, γεμάτοι χαιρεκακία, θα χειροκροτούσαν στην Πλατεία τον δήμιο που θα αποκεφάλιζε ή θα κρέμαγε τους ‘τα αποβράσματα της κοινωνίας,’ τους βαρυποινίτες.

 ‘Βροτοίς πέφυκε πεσόντα λακτίσαι’ δηλ ‘Είναι στην ανθρώπινη φύση να κλωτσάνε όποιον ξεπέσει.’  (Αισχύλος 525-456 π. Χ.)

Και πάλιν, ‘Όταν κλύδων κακών επέλθει πάντα δειμαίνειν φίλων.  Δηλ  ‘Όταν έλθει καταιγίδα κακών, τρομάζει και διώχνει όλους τους φίλους. (Μένανδρος 342-282 π. Χ.)

Και ο Θουκυδίδης (460-399 π. Χ.) συμπληρώνει.  Όταν  πέφτουν οι άνθρωποι, ακόμη και τα δειλά ποντίκια,  γίνονται δυνατά  θηρία και τους κατασπαράζουν.

Ενώ ο Μένανδρος (342-282 π. Χ.) συμφωνεί λέγοντας. ‘Δρυός πεσούσης πας ανήρ ξυλεύεται. δηλ, ‘όταν πέσει η βελανιδιά όλοι οι άνθρωποι τρέχουν για να κόψουν τα ξύλα’. Μέσα από αυτές τις σοφές κουβέντες, και τα πανάρχαια αποφθέγματα, που είναι ανεξίτηλα χαραγμένα  στους αιώνες, βλέπουμε την χαιρεκακία και το μένος των ανθρώπων, προς τους συνανθρώπους τους.  Τι και αν είναι Ιερωμένοι και αν κηρύττουν την αγάπη, την συγχώρηση, την κατανόηση και την ταπείνωση από τον άμβωνα. Τι και αν φορούν την πολυτελή κορώνα, αντί του ακάνθινου στεφάνου. Τι και αν κρατούν την χρυσοποίκιλτο ποιμαντορική ράβδο, αντί της καλάμου, που έτυπταν επί της κεφαλής του Χριστού. Τι και αν είναι  στολισμένοι με αστραφτερά, χρυσά εγκόλπια και  ενδεδυμένοι με λαμπερά ακριβά ενδύματα, που παραπέμπουν σε απομεινάρια της ματαιόδοξης Βυζαντινής αυτοκρατορίας και όχι στον ταπεινό και άραφο χιτώνα του Ιησού. Τι και αν κηρύττουν την ταπείνωση, την αγνότητα, την ακτημοσύνη, την συγχώρηση και την Χριστιανική Αγάπη. Έτσι ως άλλοι γραμματείς και φαρισαίοι, συγκεντρώθηκαν για να δικάσουν και να καταδικάσουν, ένα άρρωστο εξαρτημένο άνθρωπο, τον οποίο η Δικαιοσύνη σωστά έκρινε και έστειλε στο Δημόσιο ψυχιατρικό ίδρυμα για να νοσηλευτεί. Κάνεις δεν δικαιολογεί την παράλογη πράξη του Αρχιμανδρίτη, που η σύγχρονη  Ιερά Εξέταση, τον οδήγησε εκεί σε αδικαιολόγητες πράξεις παραλογισμού και απελπισίας, αφού επέμενε να τον τιμωρήσει και να τον αποσχηματίσει, αντί να τον βοηθήσει ουσιαστικά και έμπρακτα.  Αντί να  βοηθήσουν έγκαιρα το απολωλώς πρόβατο, από τα πρώτα σημάδια απόκλισης από τα ιερά του καθήκοντα και τις υποχρεώσεις του, αντί να σκύψουν στο πρόβλημα εξάρτισης του, τον έστειλαν στην ‘Μεσαιωνική πυρά’ της ταπεινωτικής τιμωρίας του αποσχηματισμού. Πως  έβαλαν στους κόλπους της Εκκλησίας, ένα τέτοιο δυστυχισμένο προβληματικό άτομο; Γιατί δεν χειρίστηκαν τα προβλήματα του, με διακριτικότητα και εχεμύθεια, για να μην πληγεί το κύρος της Εκκλησίας;

 Που  είναι η Χριστιανική Αγάπη, που θα τον αγκάλιαζαν και η πατρική φροντίδα, που θα τον έστελλαν για ιατρική φροντίδα;  Σε ένα ειδικό κέντρο απεξάρτησης, από τις επικίνδυνες εθιστικές ουσίες, αυτές που τον έσπρωχναν ακόμη και να κάνει υπεξαίρεση ξένων χρημάτων; Τον δίκασαν και τον καταδίκασαν. Σαφώς και  το σάπιο κομμάτι της Εκκλησίας πρέπει να αποβάλλεται, όχι όμως μόνο με πνευματικές τιμωρίες,  επιτίμια, αργίες, αποσχηματισμούς κλπ. Αλλά με  πιο δραστικές ενέργειες, που θα έφερναν το απολωλός πρόβατο στον ίσιο δρόμο. Ο  Ιησούς είπε. ‘Δεν ήρθα για να σώσω τους δικαίους, αλλά τους αμαρτωλούς’. Ο Χριστός ποτέ δεν αποδέχτηκε τις δίκες και τους γραμματείς και φαρισαίους, αλλά την πατρική προσέγγιση για αυτούς που παραστράτησαν. Έτσι τραυμάτισαν, την ευαίσθητη κομματιασμένη, προβληματική προσωπικότητα ενός Ιερομόναχου, που οι ίδιοι του έδωσαν μέχρι και το οφίκιο του Αρχιμανδρίτη. Ενώ  η Δικαιοσύνη ορθώς φρόντισε να τον συμμορφώσει και να τον θεραπεύσει, σε ένα Δημόσιο  ψυχιατρικό ίδρυμα. Ιδού λοιπόν η διάφορα της πραγματικής  Χριστιανικής  Αγάπης,  που εκπορεύεται από την συγχώρηση, που ο ίδιος ο Χριστός έδωσε, στις πόρνες στους αμαρτωλούς και σε όλα στα απολωλότα πρόβατα.

Χρειάζεται μεγάλη ανατροπή στην πνευματική και ηθική αγωγή, σε μια κοινωνία που θα προάγει και θα προασπίζεται τον σεβασμό στον πλησίον και την υπακοή και εμπιστοσύνη στους νόμους της πολιτείας.

  Μήπως  πρέπει να αναλογιστούμε όλους αυτούς που κατέληξαν στη φυλακή, τι να έφταιξε και τι να το προκάλεσε; Μήπως  πρέπει να ευλογούμε την τύχη μας που οι συγκυρίες  της ζωής, δεν μας έσπρωξαν σε δυσάρεστες καταστάσεις; Συναντώντας  ακατάλληλους μοιραίους ανθρώπους,  ώστε να χάσουμε την ψυχραιμία μας, να παραλογίσουμε, να παρανομήσουμε, εκούσια ή ακούσια και να  βρεθούμε στην φυλακή; Σίγουρα  θα ευχόμασταν ο γιός μας, να μην είναι στη θέση του πιλότου ή του Αρχιμανδρίτη. Το κατά Ματθαίον Ιερό Ευαγγέλιο (εδάφιο 25-31-46)  μας ομιλεί  για την αναφορά του πάγκαλου Ιησού Χριστού. ‘Σ την φυλακή ήμουν και δεν με επισκεφτήκατε’.

Που είναι  η ελάχιστη   συμπόνια για τους χιλιάδες ανθρώπων, που για χίλιους δυο λόγους εγκλημάτησαν και εμείς οι πεντακάθαροι και αναμάρτητοι, καθημερινά τους λιθοβολούμε; Όχι  δεν δικαιολογούμε επ’  ουδενί λόγο, τις άδικες πράξεις και τα εγκλήματα τους.

 Άλλωστε φρόντισε η Δικαιοσύνη και  η Συνταγματική Νομοθεσία, να τους κάνει να πληρώσουν ακριβά, τις  βαριές συνέπιες των τρομερών πράξεων τους.

Όμως αναρωτιόμαστε όλοι ως Χριστιανοί, οι ιερωμένοι και οι απλοί πολίτες, που βρίσκεται η συγχώρηση και η Χριστιανική Αγάπη, που τόσο συχνά επικαλούμαστε;

Χάθηκε  στον βαθύ ωκεανό της ανθρώπινης χαιρεκακίας.

Η ανωνυμία είναι το καλύτερο κρησφύγετο δειλίας και χυδαιότητας!
Σχόλια 1
ΑΝΑΓΝΩΣΤΕΣ
ΑΝΑΓΝΩΣΤΕΣ 25/06 - 18:08
ΕΓΚΛΗΜΑΤΑ
ΠΟΛΥ ΨΑΓΜΕΝΟ ΑΡΘΡΟ ΜΕ ΠΟΛΛΑ ΣΟΦΑ ΑΡΧΑΙΑ ΑΠΟΦΘΕΓΜΑΤΑ

Πρόσθεσε ένα σχόλιο

× ExpImage

ΕΞΟΔΟΣ