Ραδιόφωνο Live Επικοινωνία Χρήσιμα τηλέφωνα Φαρμακεία
Follow us

Το Βήμα της Κω - Συνεχής Ενημέρωση

  • ΠΟΛΙΤΙΚΑ

Την Κω επισκέφτηκαν την Τετάρτη 15 Μαϊου 2024 οι υποψήφιοι ευρωβουλευτές του ΠΑΣΟΚ Σάκης Αρναούτογλου, Παναγιώτης Κουνάκης.Μαζί με τον πρώην υπουργό κ. Κοσμά Σφυρίου και την πολιτευτή Κατερίνα Γαβαλά, οι υποψήφιοι έδωσαν το πολιτικό σύνθημα ενόψει των ευρωεκλογών.Ο γνωστός αναλυτής καιρού έδωσε έμφαση στην ανάγκη να συμμετάσχουν στην εκλογική διαδικασία. Τόνισε ότι η κλιματική κρίση μπορεί να γίνει ευκαιρία για παράδειγμα της επιμήκυνσης της τουριστικής περιόδου. Ανέλυσε τους άξονες που είναι στο επίκεντρο τιυ κ προεκλογικού του αγώνα και είναι η κλιματική αλλαγή, η τεχνητή νοημοσύνη αλλά και τα ζητήματα πολιτικής προστασίας καθώς είναι υπεύθυνο σε αυτό τον τομέα στον δήμο Θεσσαλονίκης.Ο Παναγιώτης Κουνάκης είπε ότι είναι ο μοναδικός Δωδεκανησιος υποψήφιος στα 3 μεγάλα κόμματα. Κάτι που δείχνει πόσο σέβονται ΝΔ - ΣΥΡΙΖΑ τους νησιώτες.Στάθηκε στα ζητήματα της νησιωτικότητας , το κόστος μεταφορών, τους συντελεστές Φ.Π.Α., τα προβλήματα υγείας αλλά και τα όσα συμβαίνουν στην αγορά με τις ταμειακές μηχανές και την διασύνδεση των pos.Σε ερώτηση σχετικά με τα παλιά πλοία όπως το Πρέβελης που συχνά εκτελεί δρομολόγια στα Δωδεκάνησα, ο κ. Σφυρίου απάντησε ως πρώην υπουργός Ναυτιλίας λέγοντας ότι επί υπουργίας του υπήρχαν όρια ηλικίας για τα πλοία.Σε αυτό το σημείο ο Σάκης Αρναούτογλου ανέφερε ότι η ΕΕ μπορεί να τα ρυθμίσει όλα αυτά καθώς αυξάνεται ο αριθμός των Ευρωπαίων συνταξιούχων που επιλέγουν την Ελλάδα ως τόπος κατοικίας.Ο Παναγιώτης Κουνάκης αποκάλυψε ότι Ροδίτες αγρότες δεν έχουν ακόμη αποζημιωθεί από την περσινή φωτιά και ότι η πολιτική προστασία δεν έχει κάνει βήματα μπροστά.Τέλος, ο γνωστός αναλυτής καιρού είπε ότι θα ελέγχονται οι επιδοτήσεις από την Ευρώπη εάν όντως χρησιμοποιούνται και αξιοποιούνται. Σε αντίθεση περίπτωση τα χρήματα θα επιστρέφονται στην Ευρώπη.Σάντυ Λαδικού 
  • 15 Μαΐου 2024
  • 0 Σχόλια
  • ΤΟΠΙΚΑ

Την Κω και την Κάλυμνο επισκέφθηκε ο Αντιπεριφερειάρχης Πρωτογενούς Τομέα Φιλήμονας Ζαννετίδης,   όπου είχε την ευκαιρία να ανταλλάξει απόψεις αλλά και να ενημερώσει τους φορείς του πρωτογενή τομέα των νησιών αυτών.Συγκεκριμένα την Δευτέρα 15/5 επισκέφθηκε την Κω όπου είχε συνομιλίες με τον Δήμαρχο Κω Θεοδόση Νικηταρά και στο Επαρχείο με τους εκπροσώπους των παραγωγικών φορέων και αφορούν την πρωτογενή παραγωγή, παρουσία της Έπάρχου Ντίνας Σβύνου καθώς και του Αντιπεριφερειάρχη Χαράλαμπου  Ναβροζιδη.Στη συνέχεια την Τρίτη επισκέφθηκε την Κάλυμνο όπου και εκεί συναντήθηκε με τον Δήμαρχο Καλυμνίων  Γιάννη Μαστροκούκο καθώς και με όλους τους εκπροσώπους του πρωτογενή τομέα παρουσία του Έπάρχου  Μανώλη Μουσελή.Επίσης στην Κάλυμνο επισκέφθηκε το Μελισσοκομικό Κέντρο Δωδεκανήσου καθώς και το  υπό κατασκευή ιδιωτικό έργο τυποποίησης και συσκευασίας μελιού που είναι ενταγμένο στο ΕΣΠΑ 2014 2020 του προγράμματος αγροτικής ανάπτυξης.Ο Αντιπεριφερειάρχης με τον Έπαρχο επισκέφθηκαν και συνομίλησαν με τον Διοικητή των Νοσοκομείων  Καλύμνου και Λέρου  κ.Φανιό.Ο Αντιπεριφερειάρχης ενημέρωσε και αντάλλαξε απόψεις με τους φορείς των παραγωγικών φορέων των νησιών εν όψει και της έναρξης  της νέας προγραμματικής περιόδου του Προγράμματος Αγροτικής Ανάπτυξης ΠΑΑ 2023  2027.To Γραφείο Τύπου
  • 15 Μαΐου 2024
  • 0 Σχόλια
  • ΤΟΠΙΚΑ

Σε έναν κόσμο όπου διαπράττονται εγκλήματα πολέμου,όπου οι καθημερινές ειδήσεις που λαμβάνεις είναι ασύλληπτοι αριθμοί σκοτωμένων παιδιών και χαροκαμένων μανάδων που δεν θα ξαναγιορτάσουν ΠΟΤΈ, δολοφονίες,αιφνίδιοι θάνατοι νέων ανθρώπων,νεανικό αίμα στην άσφαλτο,αρρώστια και ΠΌΣΑ άλλα,ο μόνος τρόπος να κοιμηθεί καποιος ειρηνικά το βράδυ (όπου κάποιος: είτε μεγάλος είτε μικρός,είτε με εξουσία είτε χωρίς,είτε πλούσιος είτε φτωχός,είτε γραμματιζούμενος είτε αγράμματος) είναι να κάνει ό,τι καλύτερο μπορεί,με όποιο θεμιτό μέσο έχει,να ομορφύνει την εφήμερη ζωή μας,να καλυτερέψει τον κόσμο μας.Ο καθένας μας στο ΠΟΣΤΟ του με ΣΥΝΈΠΕΙΑ (απο ομιλία του π.Ευάγγελου Παπανικολάου μετά το τραγικό δυστύχημα στα Τέμπη).Και το πόστο κάποιων βαραίνει περισσότερο από το πόστο των περισσότερων από μας.Θα μπορούσε κανείς να χαρακτηρίσει ευτελή τα καθημερινά μας προβλήματα,πολυ μικρά μπροστά στην αποκαρδιωτικη πραγματικότητα και το αναπόφευκτο του θανάτου.    Απο τα μακρινά γυμνασιακά μου χρόνια μού έρχεται στο μυαλό η εικόνα του Οδυσσέα που καθισμένος  στην ακροθαλασσιά και κλαίγοντας τη μοίρα του,μετράει τα πλούτη του για να παρηγορηθεί...Κι οι συγγενείς των κεκοιμημένων μέσα στην θλίψη της απώλειας φροντίζουν για το τι θα φάνε και τον πικρό ελληνικό καφέ...Αυτή είναι η ανθρώπινη φύση:το ένστικτο της αυτοσυντήρησης και η ζωή συνεχίζεται...Το κείμενο δεν είναι φιλοσοφικό,ούτε κατά διάνοια!Είναι πολιτικό.Ο εκτενής πρόλογος είναι για να πειστώ κι εγώ ότι δεν είναι μάταιο ή ματαιόδοξο ή μικροπρεπές και μικρόψυχο να σε απασχολεί η δική σου ιδιαίτερη πατρίδα,η δική σου μικρη κώχη.Οτι και η αγανάκτηση επιτρέπεται κι ο θυμός και η διαμαρτυρία.   -Τι και ποιος φταίει για την κατηφόρα του νησιού μας?  - Φταίει η κυβέρνηση, οι ακραίες καιρικές συνθήκες του χειμώνα,η χειμερία νάρκη,το τεράστιο μέγεθος του νησιού,τα λάθη του ΠΟΛΥ μακρινού παρελθόντος...Κε Δήμαρχε,το κειμενο αυτο,με σεβασμό, απευθυνέται κυρίως σε σας.Πιθανόν αναγνωρίζετε και τα λογια σας απ' τη συγκέντρωση διαμαρτυρίας πριν 1.5 μηνες στο Μαστιχάρι,το χωριό μου.Αν πέσει στην αντίληψή σας(το κείμενο) και το θεωρήσετε άξιο ανάγνωσης νά μια πρόταση:Να ενημερώσετε τον Πρωθυπουργό της χώρας ότι όλοι οι Κώοι, με πρωτοστάτη εσάς ,θα απέχουμε απ' τις επικείμενες ευρωεκλογές σε ένδειξη διαμαρτυρίας.Ενημερώστε τον κ.Πρωθυπουργό ότι δεν θα αποστείλουμε φέτος τους άμεσους φόρους, αλλά θα τους επενδύσουμε στο νησί μας.   ΑΝ αναγνωρίζετε και δικές σας ευθύνες για την παρακμιακή εικόνα του νησιού,εκτιμήστε το 60% με το οποίο σας εμπιστεύτηκε ο Κωακός λαος και αναζητήστε λύσεις στη χρονίζουσα παθογένεια.Αφήστε την μεμψιμοιρία στην άκρη και αναλάβετε με παρρησία τις ευθύνες σας.Αναζητηστε λύσεις στα αδιανόητα αδιέξοδα που χρόνο με το χρόνο χειροτερεύουν και παγιώνονται ωσάν μη αναστρέψιμα!ΚΙ ο χειμώνας θα ξανάρθει ΚΑΙ το νησί δεν μικραίνει(ούτε μεγαλώνει...) ΚΑΙ το 1980 απέχει από το σήμερα 44 χρόνια!Κ.Δήμαρχε επειδη σας βλέπω κατα καιρούς ενεργό στο τικ τοκ ,μέσο που κυρίως παρακολουθούν οι millenials , η gen -Z και η Gen Alpha,η παρελθοντολογία δεν τους λέει τίποτα.Αντίθετα,νόημα θα ειχε,όλοι οι αιρετοί, δουλεύοντας με πείσμα, να εξασφαλίσετε στις νεότερες γενιές ένα καλύτερο μέλλον.Επισης, αν θέλετε να είστε δίκαιος, μην εμμένετε στα λάθη ή τις παραλείψεις ή ακομη κι αυτήν την ελλειψη τεχνογνωσίας δεκαετίες πριν.Ας χαιρετίσετε κι αυτά τα θετικά και πρωτοποριακά για την εποχή τους που βρήκατε, κυρίως απ' την κοινότητα Αντιμάχειας και μετέπειτα Δήμο Ηρακλειδών.Τα γνωρίζετε.Σαν κοινότητα είχαμε εναν αξιοπρεπή στόλο μηχανημάτων που μας επέτρεπε αποτελεσματικότητα και αυτάρκεια.Το Μαστιχάρι  ΚΑΙ εχει σχέδιο πόλεως ΚΑΙ φιλοξενεί Δ.Ε.Η. , Ε.Κ.Ο.Τ.Α.  και Α.Ν.Ε.Μ. ,εχει ΚΑΙ  αξιόλογο τουριστικό προϊόν, εχει ΚΑΙ γεωργικό και κτηνοτροφικό προϊόν έχει ΚΑΙ ΛΙΜΑΝΙ.Σας παρακαλώ λοιπόν, μην αντιμετωπίζετε το Μαστιχάρι σαν ένα πρόβλημα που σας κληροδοτήθηκε.Σ ας δόθηκε μαγιά (όχι μόνο σε σας αλλά και στους προκατόχους σας).  Φωτογραφίες απ' το χωριό δεν θα αναρτήσω.Τα πάντα είναι γνωστά τοις πάσι στο νησί.  Οι φωτογραφίες θα αποσταλούν στο email του Πρωθυπουργού. Αυτό δεν είναι απειλή, ειναι αναγνώριση των αναμφισβήτητων ευθυνών της κυβέρνησης, που δυσκολεύεται να εννοήσει τη νησιωτικότητα και τις αντικειμενικές δυσκολίες που φέρει αυτή.Αν γινόταν, αυτό που θα σας έστελνα, είναι  η δυσοσμία του λιμανιού σήμερα 15 του Μάη.Την μπόχα, που κάνει τους τουρίστες στα εστιατόρια να προσπαθούν να κατεβάσουν τη μπουκιά τους,θα σας έστελνα.Κι ενώ το λιμάνι είναι μεγάλο πρόβλημα, δεν είναι το μόνο.Ένας άνθρωπος του Δημου για την καθαριότητα του χωριού ΔΕΝ υπάρχει.Υπηρεσία Πρασίνου ΔΕΝ έχουμε δει εδώ και χρόνια.Ενημέρωση από το Λιμενικό Ταμείο για την πρόοδο των μελετών της ανάπλασης της πλατείας του λιμανιού,καμία.Πάνω στα πεζοδρόμια πάντως φυτρώνουν ομπρέλες...Είμαι σε θέση να γνωρίζω ότι ο σύλλογος Μαστιχάρι Δράσις σάς έχει αποστείλει τις επεμβάσεις τις αναγκαίες για το χωριό,αυτές που ζητήσατε να μάθετε για να ενεργήσετε.Αφου σας ευχαριστήσουμε για τον αρκετά έγκαιρο καθαρισμό της παραλίας(πιστεύω όλοι στο χωριο το αναγνωρίζουμε), να πω οτι ακόμη περιμένουμε για όλα τα υπόλοιπα, καθόλου δευτερεύοντα ,το ίδιο σημαντικά.Η απαξίωση κυριαρχεί πάλι στα στόματα όλων μα επιπλέον  υπάρχει "αναβρασμός" στην κοινωνία.Ο ύπνος του δικαίου ειναι λίγο διφορούμενη έκφραση:Κυριολεξία ή σαρκασμός?Ειτε το πρώτο ειτε το δεύτερο είναι ώρα να ξυπνήσουμε!Αναγνώστρια.
  • 15 Μαΐου 2024
  • 0 Σχόλια
  • ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

Τη διάλυση των αεροδιακομιδών στο Αιγαίο, όπου οι κάτοικοι ακόμη και στα μεγαλύτερα νησιά- «ναυαρχίδες» του τουρισμού αφήνονται στην τύχη τους αν αντιμετωπίσουν ένα σοβαρό πρόβλημα υγείας, φέρνει στο φως ο Πάρις Καρβουνόπουλος. Ο δημοσιογράφος έζησε πρόσφατα από πρώτο χέρι την αγωνία των νησιωτών εξαιτίας της διάλυσης του ΕΣΥ από την κυβέρνηση Μητσοτάκη, καθώς υπέστη εγκεφαλικό στην Πάρο και χρειάστηκε να μεταφερθεί στην Αθήνα με C-27 της Πολεμικής Αεροπορίας. Σε ρεπορτάζ του για τους Data Journalists, ο Πάρις Καρβουνόπουλος έχει πολλά να πει, τόσο για την προσωπική του περιπέτεια υγείας, όσο και κυρίως για τις δραματικές ελλείψεις εναέριων μέσων, για νησιά με ένα ασθενοφόρο και καθόλου ιατρικό εξοπλισμό. Όπως αποκαλύπτει, η χώρα μας έχει μείνει για το καλοκαίρι, ενώ περιμένει εκατομμύρια τουρίστες από όλο τον κόσμο με μόνο δύο ελικόπτερα: ένα για έρευνα – διάσωση και ένα για αεροδιακομιδές. «Το πρόβλημα στο κρίσιμο ζήτημα των αεροδιακομιδών δεν είναι ένα. Είναι πολλά. Και για κανένα από αυτά δεν φαίνεται να υπάρχει διάθεση λύσης. Γιατί; Μην εκπλαγείτε αν ακούσουμε ότι και οι αεροδιακομιδές θα δοθούν σε ιδιώτες» τονίζει χαρακτηριστικά.Η περιπέτεια της υγείας του με το εγκεφαλικό στην ΠάροΟ δημοσιογράφος συγκλονίζει περιγράφοντας την περιπέτεια υγείας του. Μεγάλο Σάββατο, στην Παροικιά Πάρου, με τα υπερπολυτελή εξοχικά της οικονομικής ελίτ της χώρας, έπαθε εγκεφαλικό στον κεντρικό δρόμο νωρίς το πρωί. «Πέντε άνθρωποι πέρασαν δίπλα μου. Πέντε “άνθρωποι”. Και δύο αυτοκίνητα. Κανείς τους δεν γύρισε να με κοιτάξει. Όμως, μία γυναίκα το έκανε. Η Αλεξάνδρα. Το αναφέρω, γιατί δεν έχει σαπίσει μόνο το κράτος. Έχουμε σαπίσει κι εμείς…» περιγράφει.Αρχικά διακομίστηκε στο Κέντρο Υγείας Παροικιάς, όπου «μια χούφτα ιατροί και νοσηλευτές, πολλοί από αυτούς νέα παιδιά, πολεμάνε δίχως όπλα». Εκεί μαθαίνει ότι δεν μπορούν να διαγνώσουν το είδος του εγκεφαλικού, αφού ο μοναδικός τομογράφος που υπάρχει στο νησί δεν έχει χειριστές. «Κοστίζουν… Πόσοι θα πάθουν εγκεφαλικό στην Πάρο, θα σκέφθηκαν οι κυβερνώντες. Όπως διαπίστωσα ο ίδιος, στο νησί δεν ήμουν ο μόνος που κινδύνευα εκείνη τη στιγμή. Αλλά αυτά είναι “ψιλά γράμματα” για όσους έχουν την ευθύνη των αποφάσεων» σημειώνει.Όπως αναφέρει, από τις 8:20 το πρωί η είδηση του εγκεφαλικού του επεισοδίου έχει κινητοποιήσει, συγγενείς, φίλους και γνωστούς που προσπαθούν να εξασφαλίσουν την γρήγορη μεταφορά του στην Αθήνα. Ιπτάμενο μέσο βρίσκεται μετά από τις 11:20 το πρωί, ένα αεροσκάφος C-27 το οποίο απογειώνεται από την Ανδραβίδα με προορισμό την Τανάγρα από όπου παρέλαβε τους ιατρούς του ΕΚΑΒ και συνέχισε για Πάρο.Ξαπλωμένος στο φορείο του μοναδικού ασθενοφόρου, ο δημοσιογράφος άκουγε την αγωνία του πληρώματος καθώς λίγο πριν περάσει την πύλη του αεροδρομίου έλαβε κλήση στον ασύρματο για «άτομο με πιθανό έμφραγμα». «Τι να κάνουμε, να αφήσουμε τον ασθενή που μεταφέρουμε στο διάδρομο και να φύγουμε» ήταν το εύλογο ερώτημα που τέθηκε, όπως αναφέρει. Ευτυχώς πριν λάβει απάντηση, το C-27 τροχοδρομούσε στην πίστα του αεροδρομίου της Πάρου και το δύσκολο δίλημμα, δεν επέμεινε. Ο ίδιος επιβιβάστηκε στο C-27, ωστόσο έπρεπε να περιμένουν και μια ηλικιωμένη που έφτανε με ελικόπτερο διασωληνωμένη από άλλο νησί, όπως ενημερώθηκαν από τους ανθρώπους του ΕΚΑΒ. Τελικά, 8 ώρες από τη στιγμή του εγκεφαλικού επεισοδίου, περίπου στις 15:00, το αεροσκάφος προσγειώθηκε στο «Ελ. Βενιζέλος» και από εκεί μεταφέρθηκε στο 251 ΓΝΑ.Το υπουργείο Υγείας σκέφτεται να δώσει σε ιδιώτες τις αεροδιακομιδέςΔυστυχώς, η κατάσταση με τις αεροδιακομιδές αναμένεται να επιδεινωθεί δραματικά αυτό το καλοκαίρι. Όπως περιγράφει στο ρεπορτάζ, η Ελλάδα την 1η Ιουνίου 2024 θα έχει εν ενέργεια ένα ελικόπτερο Super Puma για έρευνα-διάσωση και ένα ελικόπτερο AW-109S TREKKER του Ιδρύματος Σταύρος Νιάρχος για αεροδιακομιδές. Το δεύτερο AW-109S TREKKER αρχές Ιουνίου θα βρίσκεται σε ετήσια επιθεώρηση διαρκείας 2 μηνών, και τα ελικόπτερα SUPER PUMA βρίσκονται επίσης σε επιθεωρήσεις.Σύμφωνα με τον δημοσιογράφο, το ΓΕΑ έχει ενημερώσει εδώ και πάρα πολύ καιρό για την κατάσταση και γι’ αυτό είχε αποφασιστεί να προχωρήσουν οι διαδικασίες για την αγορά νέων ελικοπτέρων AW-139M.«Η βάση αεροδιακομιδών του Ακτίου βρίσκεται εδώ και δυο μήνες χωρίς ελικόπτερο, η βάση αεροδιακομιδών Σύρου καλύπτεται αυτήν την στιγμή από ελικόπτερο AW-109S και μάλλον θα συνεχίσει για όλο το καλοκαίρι μιας και φαίνεται αδύνατον να αντικατασταθεί από ελικόπτερο της Αεροπορίας Στρατού λόγω εμπλοκής στην αεροπυρόσβεση. Οι επιτελείς της 112ΠΜ βρίσκονται σε αδιέξοδο γιατί η πολιτική ηγεσία του ΥΠΕΘΑ, δεν δείχνει να ενδιαφέρεται περισσότερο για την διαθεσιμότητα των αεροσκαφών VIP» αναφέρει.«Να προσθέσουμε ότι τα πληρώματα των ελικοπτέρων που προαναφέραμε βρίσκονται στο ελάχιστο του προγράμματος συντήρησης και στο τεχνικό προσωπικό έχουμε μία παραίτηση σχεδόν κάθε μήνα. Καταλαβαίνει κάποιος τι σημαίνει αυτό ή θέλουμε κι άλλα Τέμπη;» διερωτάται.«Με ποια ελικόπτερα η χώρα θα ανταπεξέλθει στις αεροδιακομιδές και στην έρευνα διάσωση; Μήπως με τις ιδιωτικές εταιρείες φίλων που ετοιμάζονται να “πάρουν τη δουλειά”;» είναι τα ερωτήματα που θέτει. Και η απάντηση: «Το υπουργείο Υγείας πάγωσε τα σχέδια για αγορά 4 νέων ελικοπτέρων αεροδιακομιδών με κόστος 60 εκατομμύρια ευρώ. Την ίδια ώρα σκέφτεται να νοικιάσει 6 ελικόπτερα και να πληρώνει 6 εκατομμύρια ευρώ τον μήνα . Δηλαδή θα πληρώνει κάθε χρόνο 72 εκατομμύρια για ελικόπτερα που δεν θα αποκτήσει ποτέ» αποκαλύπτει.avgi.gr
  • 15 Μαΐου 2024
  • 1 Σχόλια
  • ΠΟΛΙΤΙΚΑ

Με αφορμή τη χθεσινή συνάντηση του πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη με τον τούρκο πρόεδρο Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν στην Άγκυρα, μίλησε στο Πρώτο Πρόγραμμα o, βουλευτής ΝΔ, Πρόεδρος Επιτροπής Εκλογικού Αγώνα της ΝΔ αλλά και πρώην Υπουργός Άμυνας, Νίκος Παναγιωτόπουλος.Όπως χαρακτηριστικά δήλωσε στην αρχή της συνομιλίας του με το δημοσιογράφο «είναι καλύτερο το κλίμα, εμφανώς έχει βελτιωθεί και στο πεδίο αλλά αποτυπώθηκε και αυτό και στη συνάντηση των δύο ηγετών. Ασφαλώς το ότι υπάρχει και διατηρείται η προσωπική επαφή μεταξύ των ηγετών είναι θετικό και αυτό απ’ ότι καταλαβαίνω αναμένεται να συνεχιστεί με επαφές κατά τακτά διαστήματα. Έχω λοιπόν, την πεποίθηση ότι οι ανοιχτοί δίαυλοι επικοινωνίας είναι πάντα καλό πράγμα, ακόμα περισσότερο σε εποχές έντασης. Τώρα δεν υπάρχει αυτή η ένταση στις διμερείς σχέσεις, αλλά εν πάση περιπτώσει η επαφή κάνει καλό. Η στάση και των δύο ήταν αναμενόμενη και ήταν και πολύ προσεκτικοί και οι δύο ηγέτες. Είδα ότι έμφαση δεν δόθηκε περίπου στα σημεία αιχμής στις διμερείς σχέσεις. Δεν το επιδίωξε καμία πλευρά».«Δεν θίγονται τα κυριαρχικά μας δικαιώματα και προφανώς δεν θα μοιράσουμε το Αιγαίο όπως λένε κάποιοι-Είναι σημαντικό να υπάρχουν δίαυλοι επικοινωνίας, να μιλάμε μεταξύ μας»Όπως και υπογράμμισε εν συνεχεία της συνομιλίας του με το δημοσιογράφο «αν συνέβαινε αυτό δεν θα είχε προηγηθεί και δεν θα συνεχιζόταν όλη αυτή η προσπάθεια να ενισχυθεί και στρατιωτικά η Ελλάδα δια της ενίσχυσης της αποτρεπτικής ισχύος των Ενόπλων Δυνάμεων. Νομίζω λοιπόν ότι η ελληνική πλευρά προσέρχεται στην όποια συζήτηση χωρίς να έχει διάθεση για εκπτώσεις στα κυριαρχικά μας δικαιώματα. Αυτό άλλωστε υπογραμμίζεται σε κάθε ευκαιρία και από τον ίδιο τον πρωθυπουργό, τον Κυριάκο Μητσοτάκη. Από εκεί και πέρα μπορεί να μην καταλήξουμε πουθενά, βεβαίως είναι και αυτό μια πιθανότητα. Οφείλουμε όμως να κάνουμε την προσπάθεια να μιλάμε μεταξύ μας και αυτό είναι νομίζω το νόημα που βγαίνει και από τη συνάντηση των δύο ηγετών, αλλά και από αυτές που ενδεχομένως θα ακολουθήσουν. Υπάρχει από τη μία η θετική ατζέντα, δηλαδή η σύσφιξη των σχέσεων στο πεδίο του τουρισμού. Ήδη το βλέπουμε αυτό σε αρκετές περιοχές της χώρας μας, μεταξύ των οποίων και στη δική μου περιοχή, εδώ στην Ανατολική Μακεδονία και στα νησιά του Ανατολικού Αιγαίου. Υπάρχει η οδός ανάπτυξης επιχειρηματικών σχέσεων και πάντα η τόνωση της οικονομικής δραστηριότητας μεταξύ των δύο χωρών είναι κάτι θετικό, διότι αμφότεροι κερδίζουν. Από εκεί και πέρα όμως, υπάρχουν και τα άλλα θέματα στα οποία, όπως ειπώθηκε ευθαρσώς χθες, συμφωνήσαμε ότι διαφωνούμε».«100.000.000 ευρώ ετησίως μας στοίχιζε η ένταση με τους Τούρκους στο Αιγαίο»Ερωτηθείς έπειτα ποιο είναι το οικονομικό κόστος σε καθημερινή βάση-μιας και το έχει ζήσει στο παρελθόν ως υπουργός-όλης αυτής της έντασης με τους Τούρκους στο Αιγαίο, ο κ. Παναγιωτόπουλος σημείωσε «υπολογίζαμε τότε, στο peak περίπου της κρίσης, όταν κάθε μέρα είχαμε δεκάδες παραβιάσεις και αρκετές υπερπτήσεις, υπολογίζαμε σε αρκετές δεκάδες εκατομμύρια ευρώ, το κόστος δηλαδή της ετοιμότητας από ελληνικής πλευράς. Το είχαμε λοιπόν, υπολογίσει τότε περίπου στα 100.000.000 ευρώ σε καύσιμα, όχι σε καθημερινή βάση αλλά ετησίως. Με άλλα λόγια, 100.000.000 ευρώ μας στοίχιζε περίπου το να διατηρούμε αυτά τα αεροσκάφη σε ετοιμότητα, τους πιλότους, τα πληρώματα κτλ».«Μπορούμε να ξεπεράσουμε το 33%, το ποσοστό των ευρωεκλογών του 2019-Προφανώς μ’ ένα μικρότερο ποσοστό δεν αλλάζει η κυβέρνηση-Εμείς μιλάμε για το εύρος της νίκης»Αναφορικά τέλος με τις ευρωεκλογές, ο κ. Νίκος Παναγιωτόπουλος ανέφερε «όντως ο στόχος της Νέας Δημοκρατίας αυτή τη στιγμή είναι να προσεγγίσει, να πλησιάσει, να ξεπεράσει ακόμα το ποσοστό στις προηγούμενες ευρωεκλογές, δηλαδή το 33%. Το 33% αν το φτάσεις, είναι νομίζω μια ικανοποιητική επίδοση ή πέριξ του 33%. Αυτό άλλωστε το έχει θέσει ο ίδιος ο πρωθυπουργός ως στόχο και καλά έκανε. Από εκεί και πέρα θέλει δουλειά, γιατί ζητούμενο είναι να προσεγγίσουμε τον κόσμο έξω. Αυτό το νόημα έχουν και οι πολλαπλές επαναλαμβανόμενες επισκέψεις όλων των μελών της κυβέρνησης ανά την επικράτεια, προκειμένου να εξηγήσουν και να παρουσιάσουν στην κοινωνία και το κυβερνητικό έργο που έχει συντελεστεί (…). Το χαρακτηριστικό των ευρωεκλογών είναι ότι δεν αλλάζει η κυβέρνηση ανεξαρτήτως αποτελέσματος, ανάλογα με το αποτέλεσμα. Εμείς αυτό που λέμε είναι ότι επειδή, όπως σας είπα ζούμε σε ένα περιβάλλον μεγάλης αυξανόμενης αστάθειας, το επίδικο είναι η σταθερότητα. Έχει γίνει μια προσπάθεια, έχει φέρει κάποια αποτελέσματα. Σε άλλα πεδία υπάρχει περιθώριο για βελτίωση, ασφαλώς, αλλά η προσπάθεια αυτή δεν πρέπει να διακινδυνεύσει».protothema.gr
  • 15 Μαΐου 2024
  • 0 Σχόλια
  • ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

Σχεδόν 14.000 πολίτες έχουν κατεβάσει την ψηφιακή πλατφόρμα για τις παραλίες «MyCoast», που διατίθεται δωρεάν, προκειμένου να υποβάλλονται καταγγελίες για αυθαίρετη κατάληψη αιγιαλού ή για υπέρβαση της παραχώρησης. Την ίδια στιγμή, έχουν υποβληθεί περίπου 500 καταγγελίες.Οι «πρωταθλήτριες» περιοχές στις καταγγελίες είναι η Ανατολική Αττική, οι Κυκλάδες,η Κέρκυρα, τα Δωδεκάνησα και η Χαλκιδική.Πώς λειτουργεί η πλατφόρμαΑνοίγοντας την εφαρμογή, ο πολίτης θα πρέπει να εντοπίσει την περιοχή ενδιαφέροντος είτε με αναζήτηση στο χάρτη της εφαρμογής είτε «σκανάροντας» το QR code της παραχώρησης, που θα είναι αναρτημένος υποχρεωτικά σε πινακίδα στην παραλία. Μόλις γίνει ο εντοπισμός της περιοχής, εμφανίζεται στην οθόνη του κινητού το πολύγωνο της παραχώρησης και τα στοιχεία της (τοποθεσία, έναρξη – λήξη, χρήση, εμβαδόν).Αν ο πολίτης διαπιστώσει αυθαίρετη κατάληψη έκτασης ή και παρακώλυση ελεύθερης πρόσβασης, μπορεί να υποβάλει τις προαναφερόμενες καταγγελίες μέσω της εφαρμογής, επιλέγοντας τη συγκεκριμένη παραχώρηση ή το συγκεκριμένο σημείο στο χάρτη, εάν δεν υπάρχει ενεργή παραχώρηση.Ο χρήστης προσδιορίζει τον λόγο της καταγγελίας, εισάγει μια συνοπτική περιγραφή του προβλήματος και επιλέγει εάν η καταγγελία θα υποβληθεί ανώνυμα ή επώνυμα.Στην τελευταία περίπτωση, απαιτείται η σύνδεσή του με προσωπικούς κωδικούς taxisnet για να ολοκληρωθεί η διαδικασία.Σημειώνεται ότι μία μόνο καταγγελία, ανά τύπο καταγγελίας, μπορεί να υποβληθεί την ίδια ημέρα από την ίδια συσκευή και για την ίδια παραχώρηση, καθώς και ότι η καταγγελία μπορεί να υποβληθεί από κινητή συσκευή που βρίσκεται κοντά στο σημείο της εν λόγω παραχώρησης.Αν δεν είναι δυνατή η υποβολή καταγγελίας μέσω της εφαρμογής, οι καταγγελίες γίνονται με οποιοδήποτε άλλο πρόσφορο μέσο ενώπιον οποιασδήποτε δημόσιας αρχής, η οποία υποχρεούται να την διαβιβάσει αυθημερόν στην αρμόδια Κτηματική Υπηρεσία.Οι Κτηματικές Υπηρεσίες μπορούν να εξετάζουν τις καταγγελίες αφού τις κατηγοριοποιήσουν αναλόγως του πλήθους τους ανά θέση, της βαρύτητας της φερόμενης παραβίασης των όρων της παραχώρησης, του ορισμένου ή αόριστου περιεχομένου τους ή του επώνυμου ή ανώνυμου χαρακτήρα τους.Όσον αφορά στους ελέγχους και τις καταγγελίες, αρμοδιότητα έχουν και οι δήμοι και η Αστυνομία και οι κτηματικές. «Κατ’ αρχήν τα πρόστιμα επιβάλλονται από τις κτηματικές, είναι αρμόδιες για την προστασία της δημόσιας περιουσίας.Οπότε οι καταγγελίες θα πηγαίνουν στις κτηματικές και από εκεί θα διοχετεύονται και στις υπόλοιπες Ελεγκτικές Αρχές.Και μικτά κλιμάκια θα υπάρχουν, αλλά μέσω των κτηματικών θα γίνεται η διοχέτευση», τόνισε η γενική γραμματέας Δημόσιας Περιουσίας, Νάγια Κόλλια.Πηγή: «Πρώτο Θέμα»
  • 15 Μαΐου 2024
  • 0 Σχόλια
  • ΤΟΠΙΚΑ

Αρκετά είναι τα παράπονα που δεχθήκαμε, από κατοίκους, πελάτες και επιχειρηματίες στην οδό Αβέρωφ για την έντονη δυσοσμία που υπάρχει στην περιοχή, εξ αιτίας όπως μας λένε των όσων μεταφέρειο αγωγός που υπάρχει στην περιοχή και καταλήγει στη θάλασσα.Ζητούν την άμεση παρέμβαση του Δήμου, ώστε να επιλυθεί άμεσα το ζήτημα. 
  • 15 Μαΐου 2024
  • 0 Σχόλια
  • ΤΟΠΙΚΑ

Λάδι στην φωτιά στις φήμες για τις σχέσεις ανάμεσα στον πρώην Πρόεδρο της Μαρίνας κ. Κώστα Χόνδρο και στον νυν κ. Γιάννη Καλέργη, έριξαν οι εκατέρωθεν δηλώσεις που έγιναν προ ημερών.Η αρχή έγινε με τον κ. Καλέργη, όταν κατά την επίσκεψή του Γ.Γ. Τουριστικής Πολιτικής Ανάπτυξης κ. Μ. Φλουρή στο γραφείο του Δημάρχου Κω, σε δηλώσεις του, τόνισε μεταξύ άλλων, την ανάγκη για επέκταση της Μαρίνας Κω, για την οικονομική βιώσιμη ανάπτυξή της, όπως ανέφερε χαρακτηριστικά..Aπ’ ότι φαίνεται, τις δηλώσεις αυτές, δεν της άφησε αναπάντητες ο κ. Κ. Χόνδρος, ο οποίος με μία αινιγματική του δήλωση στο facebook, άφησε πολλά υπονοούμενα…Αναλυτικά ο Κ. Χόνδρος έγραψε:MULTIPLE CHOICEΑν έχεις μια επιχείρηση που είχε ζημιές το 2019, το 2022 κέρδη σχεδόν 500.000€ και το 2023 κέρδη πάνω από 500.000€ και εσύ το 2024 αναφέρεσαι στην αναγκαιότητα να ξαναγίνει η επιχείρηση βιώσιμη, αυτό οφείλεται:a. στην εκ φύσεως αδυναμία αντίληψης των πραγμάτων,b. στην ψυχαναγκαστική αδυναμία αντίληψης των πραγμάτων,c. στην γενική άρνηση αποδοχής των πραγμάτων,d. όλα τα παραπάνω.Υπόθεση εργασίας, άσχετη με οποιαδήποτε επικαιρότητα..
  • 15 Μαΐου 2024
  • 8 Σχόλια
  • ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

Έξι προγράμματα επιδότησης της εργασίας για τη δημιουργία νέων θέσεων εργασίας, που καλύπτουν όλες τις ηλικιακές ομάδες και όλη την επικράτεια,υλοποιεί αυτό το χρονικό διάστημα η Δημόσια Υπηρεσία Απασχόλησης (ΔΥΠΑ).Tα ποσοστά επιχορήγησης φτάνουν έως 100% και η συνολική επιδότηση έως 17.000 ευρώ ανά θέση.Τα 6 προγράμματα της ΔΥΠΑΣυγκεκριμένα, αυτή τη στιγμή, υπάρχουν διαθέσιμες θέσεις στις εξής δράσεις:- Πρόγραμμα απασχόλησης 7.000 ανέργων, που αντιμετωπίζουν σημαντικά εμπόδια στην ένταξη ή επανένταξή τους στην αγορά εργασίας, όπως μητέρες που επιστρέφουν στην αγορά εργασίας, μετά την ανατροφή των παιδιών τους, μακροχρόνια άνεργοι άνω των 55 ετών, άνεργα μέλη μονογονεϊκών οικογενειών κ.λπ.. Η επιχορήγηση καλύπτει έως το 75% του μισθού και των εισφορών για 12-24 μήνες, μέχρι 16.800 ευρώ ανά νέα θέση εργασίας.- Πρόγραμμα απασχόλησης 10.000 μακροχρόνια ανέργων, ηλικίας 45 ετών και άνω. Η επιχορήγηση καλύπτει έως το 80% του μισθού και των εισφορών για 18 μήνες, έως 13.709 ευρώ ανά νέα θέση εργασίας.- Πρόγραμμα απασχόλησης 3.000 ανέργων, ηλικίας 56 ετών και άνω, που ολοκλήρωσαν το πρόγραμμα επιχορήγησης για την απασχόληση μακροχρόνια ανέργων, ηλικίας 55 ετών και άνω. Η επιχορήγηση μισθού και εισφορών ανέρχεται σε 715 ευρώ μηνιαία για 15 μήνες, έως 8.580 ευρώ ανά νέα θέση εργασίας.- Πρόγραμμα απασχόλησης 1.000 ανέργων, ηλικίας 30-66 ετών, στην Περιφέρεια Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης. Η επιχορήγηση καλύπτει έως το 70% του μισθού και των εισφορών για 12 μήνες, με δυνατότητα επέκτασης για άλλους 12, έως 17.170 ευρώ ανά θέση εργασίας.- Πρόγραμμα απασχόλησης 3.000 ανέργων, που ανήκουν σε ειδικές και ευάλωτες κοινωνικές ομάδες, όπως ‘Ατομα με Αναπηρία, γυναίκες θύματα ενδοοικογενειακής ή έμφυλης βίας, άτομα που ολοκλήρωσαν πρόγραμμα απεξάρτησης, αποφυλακισμένα άτομα, διεμφυλικά πρόσωπα, θύματα εμπορίας ανθρώπων κλπ.. Η επιχορήγηση καλύπτει έως το 75% του μισθού και των εισφορών για 24 μήνες, μέχρι 16.800 ευρώ ανά νέα θέση εργασίας.- Πρόγραμμα απασχόλησης 7.500 ανέργων, ηλικίας 25-45 ετών, που έχουν ολοκληρώσει πρόγραμμα κατάρτισης σε ψηφιακές ή πράσινες δεξιότητες. Η επιχορήγηση καλύπτει έως το 100% του μισθού και των εισφορών για την πρόσληψη ανέργων, ηλικίας 25-30 ετών, για έξι μήνες, δηλαδή 6.132 ευρώ και 80% για την πρόσληψη ανέργων, ηλικίας 31-45 ετών, δηλαδή 4.906 ευρώ ανά νέα θέση εργασίας.Η διαδικασία συμμετοχής για τις επιχειρήσειςΗ διαδικασία συμμετοχής για τις επιχειρήσεις είναι απλή:Οι επιχειρήσεις υποβάλλουν ηλεκτρονικά αίτηση, μέσω gov.gr, https://www.gov.gr/ipiresies/epikheirematike-drasterioteta/apaskholese-prosopikou/summetokhe-epikheireseon-ergodoton-se-programmata-katartises-anergon.Οι επιχειρήσεις προσδιορίζουν τον αριθμό των θέσεων, τις ειδικότητες και τα απαιτούμενα προσόντα.H ΔΥΠΑ επιβεβαιώνει ότι η επιχείρηση πληροί τις προϋποθέσεις.Οι εργασιακοί σύμβουλοι της ΔΥΠΑ υποδεικνύουν στην επιχείρηση υποψηφίους, σύμφωνα με τα απαιτούμενα προσόντα της θέσης.Η επιχείρηση επιλέγει μεταξύ των υποψηφίων και κάνει πρόσληψη.Για περισσότερες πληροφορίες, οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να επισκεφτούν τον ιστότοπο της ΔΥΠΑ https://www.dypa.gov.gr/proghrammata-anoikhta.Πηγή:  iefimerida.gr
  • 15 Μαΐου 2024
  • 0 Σχόλια
  • ΤΟΠΙΚΑ

Τροχαίο ατύχημα σημειώθηκε σήμερα το μεσημέρι, στον επαρχιακό δρόμο στον Λινοπότη, όταν αυτοκίνητο ξέφυγε της πορείας του και προσέκρουσε πάνω σε κολόνα φωτισμού.Ευτυχώς, από τη σύγκρουση σημειώθηκαν μόνο υλικές ζημιές.
  • 15 Μαΐου 2024
  • 8 Σχόλια
  • ΤΟΠΙΚΑ

Για τέταρτη χρονιά, ο οργανισμός Safe Water Sports ετοίμασε την ετήσια έκθεση που περιλαμβάνει τα στοιχεία αναφορικά με τα θανάσιμα ατυχήματα στο υδάτινο περιβάλλον της Ελλάδας, όπως αυτά καταγράφονται από το Παρατηρητήριο Ατυχημάτων του, καθώς και τη συγκριτική επεξεργασία αυτών σε σχέση με την προηγούμενη περίοδο (2019-2022).Σύμφωνα με την έκθεση που παρουσιάζει σήμερα η «Κ», το 2023, 407 άνθρωποι έχασαν τη ζωή τους κολυμπώντας ή συμμετέχοντας σε υδάτινα σπορ και άλλες υδάτινες δραστηριότητες αναψυχής.Από αυτούς, οι 400 έχασαν τη ζωή τους στη θάλασσα, ποσοστό αυξημένο κατά 4% σε σχέση με το 2022 (όπου έχασαν τη ζωή τους στη θάλασσα 379 άτομα), ενώ οι υπόλοιποι 7 στα εσωτερικά ύδατα της χώρας (λίμνες, ποτάμια, πισίνες). Με βάση την ανάλυση των στοιχείων, το 71% (288) των θυμάτων ήταν άνδρες.Σημειώνεται ότι την τελευταία πενταετία (2019-2023) κατά μέσο όρο 360 άνθρωποι χάνουν κάθε χρόνο τη ζωή τους στο υδάτινο περιβάλλον της Ελλάδας συμμετέχοντας σε δραστηριότητες αναψυχής.Σημαντική αύξηση της τάξης του 8% σε σύγκριση με το 2022 σημειώνεται στους θανάτους που προήλθαν από ανεπαρκή/κακή κολύμβηση. Πρόκειται για 373 από τα 400 συνολικά θανάσιμα ατυχήματα του 2023.Από τους 400 θανάτους οι 260 οφείλονται σε πνιγμό (65%), οι 25 σε παθολογικά αίτια (6%), ένας σε θανάσιμο ατύχημα με θαλάσσιο μέσο αναψυχής (ΘΜΑ), ενώ για τους 114 (29%) δεν έχουν προσδιοριστεί ακόμα τα αίτια (δεν έχει ολοκληρωθεί η ιατροδικαστική έκθεση).Σύμφωνα με τον μέσο όρο της τελευταίας τετραετίας (2019-2022), το 58% των θανάτων οφείλονται σε πνιγμό, το 10% σε παθολογικά αίτια και το 32% σε μη προσδιορισμένα ακόμα αίτια.Η ανθρωπογεωγραφία των θανάσιμων ατυχημάτων στη θάλασσαΤο πιο κρίσιμο στοιχείο της έρευνας είναι πως από τα 400 θανάσιμα ατυχήματα, η πλειονότητα αυτών (331) αφορούσαν άτομα άνω των 60 ετών (83%). Ακολουθούν 59 άτομα ηλικίας από 18-59 ετών, 5 παιδιά ηλικίας 0-17 και 5 αγνώστου ηλικίας.Ενώ η θάλασσα αποτελεί το φυσικό περιβάλλον της χώρας μας, τα στοιχεία δείχνουν ότι οι Ελληνες, αν και μειοψηφία σε σχέση με τους ξένους επισκέπτες (περισσότεροι από 34 εκατ.) είναι αυτοί που κάθε χρόνο χάνουν στη συντριπτική πλειοψηφία τη ζωή τους εξαιτίας θανάσιμων ατυχημάτων στο υδάτινο περιβάλλον. Το 2023 έχασαν τη ζωή τους στις ελληνικές θάλασσες, 272 Ελληνες (68%) 124 αλλοδαποί ενώ 4 θύματα δεν έχουν ταυτοποιηθεί.Η ναυαγοσωστική κάλυψη που πρέπει να φθάσει στο 100%Αξιοσημείωτο είναι πως το χρονικό διάστημα μεταξύ 12:00-13:00 είναι αυτό κατά το οποίο καταγράφονται τα περισσότερα περιστατικά θανάσιμων ατυχημάτων (14% ). Το δεύτερο κατά σειρά μεγάλο ποσοστό θανάτων(11%), καταγράφεται μεταξύ 10:00-11:00, 11:00-12:00 και 13:00-14:00.έλος, το τρίτο κατά σειρά μεγάλο ποσοστό θανάσιμων ατυχημάτων καταγράφεται τις ώρες που δεν υπάρχει ναυαγοσωστική κάλυψη, δηλαδή 08:00-10:00 και από τις 20:00-24:00 με 8% αντίστοιχα.Αξίζει να τονιστεί πως η ναυαγοσωστική κάλυψη των παραλιών διαρκεί πλέον 8 ώρες –από τις 10:00 μέχρι τις 18:00.Το 56% των θανάσιμων ατυχημάτων (207) καταγράφηκαν σε παραλίες όπου δεν προβλεπόταν ναυαγοσωστική κάλυψη.Τα στοιχεία του Παρατηρητηρίου Ατυχημάτων ελήφθησαν υπόψη στο νέο ΠΔ 71/2020 που αφορά στη ναυαγοσωστική κάλυψη των παραλιών, το οποίο εγκρίθηκε το 2020 και τέθηκε σε ισχύ το 2021, με αποτέλεσμα να διευρυνθεί το ωράριο της ναυαγοσωστικής κάλυψης των παραλιών κατά μία ώρα (από 10:30-17:30, 7ωρο, σε 10:00-18:00, 8ωρο), με παράλληλη πρόβλεψη οι κατά τόπους αρμόδιες αρχές να έχουν τη δυνατότητα περαιτέρω επέκτασης του ωραρίου.Υπάρχουν μάλιστα δήμοι που εφάρμοσαν αυτή την επέκταση του ωραρίου.Ο Δήμος Θερμαϊκού είχε τα περισσότερα θανάσιμα ατυχήματα και ακολουθούν οι Δήμοι Θάσου, Βάρης-Βούλας-Βουλιαγμένης, Ρόδου, Κω και Χαλκιδέων.Το 2023, 580 παραλίες είχαν υποχρέωση ναυαγοσωστικής κάλυψης. Οι συνολικές υποχρεωτικές θέσεις των ναυαγοσωστών (κάποιες παραλίες έχουν περισσότερες από μία θέσεις) ήταν 876. Με βάση τα στοιχεία του τέλους της καλοκαιρινής περιόδου, οι παραλίες στις οποίες τοποθετήθηκαν ναυαγοσώστες ήταν 528, ήτοι 91% και οι θέσεις ναυαγοσωστών 792, ήτοι 94%.Το 56% των θανάσιμων ατυχημάτων (207) καταγράφηκαν σε παραλίες όπου δεν προβλεπόταν ναυαγοσωστική κάλυψη, το 32% (121) σε φυλασσόμενες παραλίες εντός του ωραρίου της ναυαγοσωστικής κάλυψης και τέλος το 12% (45) σε φυλασσόμενες παραλίες εκτός του ωραρίου ναυαγοσωστικής κάλυψης. Αρα το 68% των θανάσιμων ατυχημάτων συνέβησαν σε παραλίες μη φυλασσόμενες από ναυαγοσώστη.Το γεγονός αυτό καταδεικνύει τη μεγάλη σημασία της ναυαγοσωστικής κάλυψης των παραλιών, προκειμένου να μειωθούν οι πνιγμοί.Βέβαια, όπως σημειώνεται στην έκθεση, η ακτογραμμή της Ελλάδας έχει μήκος 13.676 χλμ. Οι παραλίες και οι τοποθεσίες στις οποίες κάποιος μπορεί να απολαύσει την κολύμβηση και τις δραστηριότητες αναψυχής είναι αναρίθμητες.Το Παρατηρητήριο ατυχημάτων έχει δημιουργήσει το Μητρώο Παραλιών, στο οποίο είναι καταγεγραμμένες περισσότερες από 3.400 παραλίες. Στη συντριπτική τους πλειονότητα είναι δημοφιλείς παραλίες (οργανωμένες και μη). Για να θεωρηθεί ότι ένα περιστατικό (ατύχημα ή τραυματισμός) έχει συμβεί σε μια συγκεκριμένη παραλία του Μητρώου Παραλιών, πρέπει να έχει γίνει σε απόσταση μικρότερη από 1 χλμ. από την ακτή. Σε απόσταση μεγαλύτερη από 1 χλμ. από την ακτή, θεωρείται ότι συνέβη στην ανοιχτή θάλασσα και δεν συσχετίζεται με κάποια παραλία του Μητρώου. Ομοια, αν συμβεί πλησίον της ακτογραμμής, σε τοποθεσία όμως η οποία δεν βρίσκεται καταγεγραμμένη ως παραλία του Μητρώου και πάλι το συμβάν δε συσχετίζεται με παραλία του Μητρώου.Η μελέτη των στοιχείων δείχνει ότι το 88% των θανάσιμων ατυχημάτων γίνεται σε απόσταση μικρότερη του 1 χλμ. από την ακτή και σε παραλία του Μητρώου. Αν, επομένως, μπορούσαμε με κάποιον τρόπο να φυλάξουμε και να επιτηρήσουμε καλύτερα τις 3.400 περίπου παραλίες του Μητρώου, θα μπορούσαμε να μειώσουμε σημαντικά τις ανθρώπινες απώλειες.Ατυχήματα με χρήση θαλάσσιου μέσου ή παιχνιδιούΟσον αφορά στα θανάσιμα ατυχήματα τα οποία σχετίζονται με χρήση κάποιου μέσου, το 2023 σημειώθηκε ένας θάνατος με χρήση windsurf/ιστιοσανίδας στα ανοιχτά της θάλασσας. Επίσης το 2023 καταγράφηκε 1 θανάσιμος τραυματισμός από ταχύπλοο. Το γεγονός αυτό τονίζει με έμφαση την ιδιαίτερη προσοχή που πρέπει να επιδεικνύουν οι χειριστές ταχυπλόων καθώς οι κίνδυνοι για τους λουόμενους αλλά και τους ίδιους τους επιβαίνοντες είναι μεγάλοι. Καταγράφηκαν επίσης 8 τραυματισμοί σε δραστηριότητες που συμμετείχε ταχύπλοο.Μια πρώτη ανάλυση των ευρημάτωνΣύμφωνα με τον ιδρυτή του Safe Water Sports, Παναγιώτη Πασχαλάκη, η μικρή άνοδος των θανάσιμων ατυχημάτων σε σύγκριση με το 2022 οφείλεται σε δύο βασικά στοιχεία: στη διαχρονική έλλειψη κολυμβητικής κουλτούρας και εκπαίδευσης η οποία έχει τεράστιες επιπτώσεις στα άτομα άνω των 60 ετών αλλά και στις μη ελεγχόμενες δραστηριότητες –όπως η κολύμβηση– σε μη επιτηρούμενο κομμάτι της τεράστιας ελληνικής ακτογραμμής.Στα άτομα άνω των 60 ετών, ο πνιγμός συμβαίνει μέσα σε ελάχιστα δευτερόλεπτα.«Δεδομένου ότι αυτή η ακτογραμμή είναι αδύνατον και άτοπο να επιτηρηθεί στο σύνολό της, αυτό που πρέπει να αλλάξει άμεσα είναι η κουλτούρα των πολιτών στα ζητήματα ασφάλειας στη θάλασσα. Το να πηδάμε από ψηλούς βράχους στα ανοιχτά σε τοποθεσία που είμαστε μόνοι μας ή σε απομακρυσμένο σημείο, είναι μια πολύ κακή επιλογή» σημειώνει μιλώντας στην «Κ» ο κ. Πασχαλάκης και προσθέτει: «Επίσης, οι μεγαλύτεροι άνθρωποι πρέπει να είναι ιδιαίτερα προσεκτικοί. Στα άτομα άνω των 60 ετών, ο πνιγμός συμβαίνει μέσα σε ελάχιστα δευτερόλεπτα».Οσον αφορά στο θέμα της ναυαγοσωστικής κάλυψης, ο κ. Πασχαλάκης επισημαίνει ότι: «Το 2015 η κάλυψη έφτανε στο 50% και οι δήμοι δεν συμμορφώνονταν εύκολα με τους κανονισμούς. Σήμερα, έχουμε φτάσει στο 92%. Παρ’ όλα αυτά, οποιαδήποτε κάλυψη κάτω από το 100% δεν θα έπρεπε να είναι αποδεκτή σε ένα τόσο σημαντικό ζήτημα. Είναι θετικό πάντως που βλέπουμε δήμους οι οποίοι προχώρησαν στην επέκταση του ωραρίου της ναυαγοσωστικής κάλυψης. Μακάρι να το πράξουν κι άλλοι».Ο ιδρυτής του Safe Water Sports αναφέρεται και σε θετικές εξελίξεις, όπως τη δημιουργία της καινοτόμου εφαρμογής LifeguardRescue app, η οποία καταγράφει σε πραγματικό χρόνο τις διασώσεις και την παροχή πρώτων βοηθειών στις παραλίες από τους ναυαγοσώστες.Για το 2023, η εφαρμογή λειτούργησε σε παραλίες 60 δήμων, όπου πραγματοποιήθηκαν 4.758 συμβάντα διάσωσης από τη λιμενική Αρχή. Εξ αυτών οι 1.005 διασώσεις πραγματοποιήθηκαν με κολύμβηση, jet ski ή ταχύπλοο, ενώ τα υπόλοιπα 3.753 συμβάντα αφορούσαν πρώτες βοήθειες, αλλά χωρίς διάσωση, δηλαδή με απινίδωση, κάρπα ή λοιπό φαρμακευτικό εξοπλισμό.Πηγή kathimerini.grΔήμητρα Τριανταφύλλου
  • 15 Μαΐου 2024
  • 2 Σχόλια


ΜΕ ΤΟΝ ΦΑΚΟ ΤΟΥ PAPARAZZI

Τοπικά

AdBanner

ΕΞΟΔΟΣ